Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VRcity; Virtuální město - série her pro kognitivní trénink seniorů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F21%3A43920729" target="_blank" >RIV/00023752:_____/21:43920729 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.nudz.cz/vyzkum/specificke-vysledky-vyzkumu" target="_blank" >https://www.nudz.cz/vyzkum/specificke-vysledky-vyzkumu</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VRcity; Virtuální město - série her pro kognitivní trénink seniorů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Virtuální město tvoří série her vytvořených pro komplexní kognitivní trénink a nácvik každodenních činností v ekologicky validním prostředí u seniorské populace. Kognitivní hry jsou tvořené v ekologicky validním virtuálním prostředí malého města a jeho budov, které umožňuje komplexní trénink vybraných poznávacích schopností u cílové skupiny seniorů v běžných situacích jako je nakupování nebo prostorová navigace. Realističnost virtuálního prostředí a modelových situací může usnadnit přenos osvojených strategií do reálného života. Virtuální město se skládá z několika čtvrtí, které obsahují lokace určené k prostorové navigaci a klíčové budovy, kde se odehrávají jednotlivé tréninkové úkoly. Kognitivní hry jsou zaměřené na prostorovou orientaci, epizodickou paměť, pozornost a exekutivní funkce (plánování a inhibiční kontrolu).

  • Název v anglickém jazyce

    VRcity; Virtual city - set of games for cognitive training in elderly

  • Popis výsledku anglicky

    The virtual city consists of a series of games created for comprehensive cognitive training and practice of daily activities in an ecologically valid environment in the senior population. Cognitive games are created in an ecologically valid virtual environment of a small town and its buildings, which allows comprehensive training of selected cognitive skills in the target group of seniors in common situations such as shopping or spatial navigation. The realism of the virtual environment and model situations can facilitate the transfer of acquired strategies into real life. The virtual city consists of several districts, which contain locations intended for spatial navigation and key buildings where individual training tasks take place.Cognitive games are focused on spatial orientation, episodic memory, attention, and executive functions (planning and inhibitory control).

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL01000309" target="_blank" >TL01000309: Virtuální město - baterie her pro kognitivní trénink a nácvik každodenních činností v ekologicky validním virtuálním prostředí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    VRcity

  • Technické parametry

    SW umožňuje nastavovat náročnost jednotlivých her a jejich posloupnost a spouštět tréninkové hry prostřednictvím plánovače ve webovém rozhraní. Virtuální město vyžaduje pro spuštění VR brýle HTC vive s příslušenstvím a výkonný VR-ready počítač/notebook.

  • Ekonomické parametry

    Software napomáhá tréninku kognitivních funkcí u seniorské populace s důrazem na paměťové dovednosti a prostorovou navigaci. Prostředí tvoří komplex města a ekologicky validních situací, které mohou ulehčit přenos naučených dovedností a osvojených strategií do běžného života. SW tak může zvýšit efektivitu kognitivního tréninku u cílové populace.

  • IČO vlastníka výsledku

    00023752

  • Název vlastníka

    Národní ústav duševního zdraví