VRcity; Virtuální město - série her pro kognitivní trénink seniorů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F21%3A43920729" target="_blank" >RIV/00023752:_____/21:43920729 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.nudz.cz/vyzkum/specificke-vysledky-vyzkumu" target="_blank" >https://www.nudz.cz/vyzkum/specificke-vysledky-vyzkumu</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VRcity; Virtuální město - série her pro kognitivní trénink seniorů
Popis výsledku v původním jazyce
Virtuální město tvoří série her vytvořených pro komplexní kognitivní trénink a nácvik každodenních činností v ekologicky validním prostředí u seniorské populace. Kognitivní hry jsou tvořené v ekologicky validním virtuálním prostředí malého města a jeho budov, které umožňuje komplexní trénink vybraných poznávacích schopností u cílové skupiny seniorů v běžných situacích jako je nakupování nebo prostorová navigace. Realističnost virtuálního prostředí a modelových situací může usnadnit přenos osvojených strategií do reálného života. Virtuální město se skládá z několika čtvrtí, které obsahují lokace určené k prostorové navigaci a klíčové budovy, kde se odehrávají jednotlivé tréninkové úkoly. Kognitivní hry jsou zaměřené na prostorovou orientaci, epizodickou paměť, pozornost a exekutivní funkce (plánování a inhibiční kontrolu).
Název v anglickém jazyce
VRcity; Virtual city - set of games for cognitive training in elderly
Popis výsledku anglicky
The virtual city consists of a series of games created for comprehensive cognitive training and practice of daily activities in an ecologically valid environment in the senior population. Cognitive games are created in an ecologically valid virtual environment of a small town and its buildings, which allows comprehensive training of selected cognitive skills in the target group of seniors in common situations such as shopping or spatial navigation. The realism of the virtual environment and model situations can facilitate the transfer of acquired strategies into real life. The virtual city consists of several districts, which contain locations intended for spatial navigation and key buildings where individual training tasks take place.Cognitive games are focused on spatial orientation, episodic memory, attention, and executive functions (planning and inhibitory control).
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
50103 - Cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000309" target="_blank" >TL01000309: Virtuální město - baterie her pro kognitivní trénink a nácvik každodenních činností v ekologicky validním virtuálním prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
VRcity
Technické parametry
SW umožňuje nastavovat náročnost jednotlivých her a jejich posloupnost a spouštět tréninkové hry prostřednictvím plánovače ve webovém rozhraní. Virtuální město vyžaduje pro spuštění VR brýle HTC vive s příslušenstvím a výkonný VR-ready počítač/notebook.
Ekonomické parametry
Software napomáhá tréninku kognitivních funkcí u seniorské populace s důrazem na paměťové dovednosti a prostorovou navigaci. Prostředí tvoří komplex města a ekologicky validních situací, které mohou ulehčit přenos naučených dovedností a osvojených strategií do běžného života. SW tak může zvýšit efektivitu kognitivního tréninku u cílové populace.
IČO vlastníka výsledku
00023752
Název vlastníka
Národní ústav duševního zdraví