Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Effect of Animal Assisted Education with a Dog Within Children with ADHD in the Classroom: A Case Study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F20%3A43920387" target="_blank" >RIV/00023752:_____/20:43920387 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60460709:41210/20:82322 RIV/00216208:11110/20:10418517

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10560-020-00716-x" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10560-020-00716-x</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s10560-020-00716-x" target="_blank" >10.1007/s10560-020-00716-x</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Effect of Animal Assisted Education with a Dog Within Children with ADHD in the Classroom: A Case Study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the case study was the evaluation of the effect of Animal-assisted education (AAE) within the two children (Tobias and Emily) diagnosed with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD). AAE took part in a private primary school during one school year. AAE was practiced with a dog. The severity of ADHD symptoms was evaluated by the teacher using The Conners Scale: Teacher Questionnaire (Conners in American Journal of Psychiatry 126: 884–888, 1969) before and after AAE. Results of the teacher’s rating, and teacher’s and experimenter’s observation showed the beneficial effect of participa-tion of a dog in the classroom. A decrease in the severity of ADHD symptoms, as well as the improvement in concentration, communication with teachers, and co-operation with their peers in the classroom, was observed. Based on the study results, using a dog as a part of AAE within children with ADHD appears to be a beneficial activity, and an alternative treatment method to eliminate the ADHD symptoms. However, further researches are needed to support our findings.

  • Název v anglickém jazyce

    Effect of Animal Assisted Education with a Dog Within Children with ADHD in the Classroom: A Case Study

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the case study was the evaluation of the effect of Animal-assisted education (AAE) within the two children (Tobias and Emily) diagnosed with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD). AAE took part in a private primary school during one school year. AAE was practiced with a dog. The severity of ADHD symptoms was evaluated by the teacher using The Conners Scale: Teacher Questionnaire (Conners in American Journal of Psychiatry 126: 884–888, 1969) before and after AAE. Results of the teacher’s rating, and teacher’s and experimenter’s observation showed the beneficial effect of participa-tion of a dog in the classroom. A decrease in the severity of ADHD symptoms, as well as the improvement in concentration, communication with teachers, and co-operation with their peers in the classroom, was observed. Based on the study results, using a dog as a part of AAE within children with ADHD appears to be a beneficial activity, and an alternative treatment method to eliminate the ADHD symptoms. However, further researches are needed to support our findings.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1611" target="_blank" >LO1611: Udržitelnost pro Národní ústav duševního zdraví</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Child and Adolescent Social Work Journal

  • ISSN

    0738-0151

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    37

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    677-684

  • Kód UT WoS článku

    000579728800002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85092729515