Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Childhood School Performance in Adults Diagnosed with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F23%3A10452464" target="_blank" >RIV/00216208:11110/23:10452464 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/71226401:_____/23:N0100751 RIV/00064165:_____/23:10452464

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=a7SQ1jTl34" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=a7SQ1jTl34</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/10870547221140601" target="_blank" >10.1177/10870547221140601</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Childhood School Performance in Adults Diagnosed with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Objective: Children with ADHD often tend to underperform in school. This partial study aimed to find out if the school experience of adults with higher ADHD symptomatology differs from those with lower and no ADHD symptomatology. Method: Based on the results of ASRS questionnaires, the respondents were divided into three groups (low, medium, and high) according to the manifested ADHD symptomatology. We explored their school experiences by looking at their grades for behavior at school, notes regarding their attendance, school expulsion, and other school experiences. Results: Children with higher ADHD symptomatology were significantly more likely to be expelled, receive notes for bad behavior, disturbing or forgetting as well as receive reprimands from teachers. Conclusion: Our results show that children with increased ADHD symptomatology experience more difficulties with school behavior, they are frequently reprimanded, and they do receive more negative feedback regarding their attendance and tardiness from teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Childhood School Performance in Adults Diagnosed with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder

  • Popis výsledku anglicky

    Objective: Children with ADHD often tend to underperform in school. This partial study aimed to find out if the school experience of adults with higher ADHD symptomatology differs from those with lower and no ADHD symptomatology. Method: Based on the results of ASRS questionnaires, the respondents were divided into three groups (low, medium, and high) according to the manifested ADHD symptomatology. We explored their school experiences by looking at their grades for behavior at school, notes regarding their attendance, school expulsion, and other school experiences. Results: Children with higher ADHD symptomatology were significantly more likely to be expelled, receive notes for bad behavior, disturbing or forgetting as well as receive reprimands from teachers. Conclusion: Our results show that children with increased ADHD symptomatology experience more difficulties with school behavior, they are frequently reprimanded, and they do receive more negative feedback regarding their attendance and tardiness from teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30300 - Health sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-11247S" target="_blank" >GA18-11247S: ADHD symptomatologie a vnímání času</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Attention Disorders

  • ISSN

    1087-0547

  • e-ISSN

    1557-1246

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    307-312

  • Kód UT WoS článku

    000895474400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85144413310