Kompetence učitele v náročných pedagogických situacích
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F13%3A43886273" target="_blank" >RIV/60076658:12410/13:43886273 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kompetence učitele v náročných pedagogických situacích
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zaměřuje na učitele základní školy v pedagogicky náročné situaci výuky dítěte s ADHD a jeho integrace do třídy. Jako rámec našich úvah o vhodných postupech jsme zvolili koncepci profesních kompetencí učitele. Příspěvek vychází z dílčích výzkumných šetření zaměřených právě na problematiku profesních kompetencí a dále na otázky školní socializace dětí s ADHD. Domníváme se, že koncepce profesních kompetencí je vhodným výchozím bodem pro analýzu práce učitele v náročných výchovných situací, protože zřetelně ukazuje silné a slabé stránky jeho postupů a nastiňuje tak možnosti dalšího profesního rozvoje.
Název v anglickém jazyce
Teacher's professional competencies in demanding educational situations
Popis výsledku anglicky
The paper focus on teachers of primary school in demanding educational situations, such as the education of the child with ADHD and his integration to the class. Te paper is based on the results of researches on professional competencies and school socializations of children with ADHD. We regard the concept of proffesional competencies as a starting point for the analysis of teacher`s work in demanding educational situations. It points out strenghts and weaknesses of his practices and outlines the possibilities for further professional development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sapere Aude 2013 s podtitulem Pozitivní vzdělávání a psychologie
ISBN
978-80-905243-6-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
451-460
Název nakladatele
MAGNANIMITAS
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
25. 3. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—