Child and adolescent psychiatry training curriculum: A global trainee's perspective
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F20%3A43920390" target="_blank" >RIV/00023752:_____/20:43920390 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.cambridge.org/core/journals/bjpsych-international/article/child-and-adolescent-psychiatry-training-curriculum-a-global-trainees-perspective/C44C6A3E50A8C963A6B301364937E8BD" target="_blank" >https://www.cambridge.org/core/journals/bjpsych-international/article/child-and-adolescent-psychiatry-training-curriculum-a-global-trainees-perspective/C44C6A3E50A8C963A6B301364937E8BD</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1192/bji.2020.8" target="_blank" >10.1192/bji.2020.8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Child and adolescent psychiatry training curriculum: A global trainee's perspective
Popis výsledku v původním jazyce
This article is a summary of perspectives on training curricula from child and adolescent psychiatry trainees globally. We aimed to identify the relative strengths, weaknesses and gaps in learning needs from a trainee's perspective. The 20 early-career child psychiatrists who contributed are from 16 countries and represent all the five continents. We could identify some global challenges as well as local/regional challenges that need to be addressed to develop competent child psychiatrists.
Název v anglickém jazyce
Child and adolescent psychiatry training curriculum: A global trainee's perspective
Popis výsledku anglicky
This article is a summary of perspectives on training curricula from child and adolescent psychiatry trainees globally. We aimed to identify the relative strengths, weaknesses and gaps in learning needs from a trainee's perspective. The 20 early-career child psychiatrists who contributed are from 16 countries and represent all the five continents. We could identify some global challenges as well as local/regional challenges that need to be addressed to develop competent child psychiatrists.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
30215 - Psychiatry
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
BJ Psych International
ISSN
2056-4740
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
69-71
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85089138842