Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Registered report: How open do you want your science? An international investigation into knowledge and attitudes of psychology students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023752%3A_____%2F22%3A43920798" target="_blank" >RIV/00023752:_____/22:43920798 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11120/22:43923026

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0261260" target="_blank" >https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0261260</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0261260" target="_blank" >10.1371/journal.pone.0261260</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Registered report: How open do you want your science? An international investigation into knowledge and attitudes of psychology students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The use of Open Science practices is often proposed as a way to improve research practice, especially in psychology. Open Science can increase transparency and therefore reduce questionable research practices, making research more accessible to students, scholars, policy makers, and the public. However, little is known about how widespread Open Science practices are taught and how students are educated about these practices. In addition, it remains unknown how informing students about Open Science actually impacts their understanding and adoption of such practices. This registered report proposes the validation of a questionnaire. The aim is to survey how much psychology students know about Open Science and to assess whether knowledge of and exposure to Open Science in general-be it through university curricula or social media-influences attitudes towards the concept and intentions to implement relevant practices.

  • Název v anglickém jazyce

    Registered report: How open do you want your science? An international investigation into knowledge and attitudes of psychology students

  • Popis výsledku anglicky

    The use of Open Science practices is often proposed as a way to improve research practice, especially in psychology. Open Science can increase transparency and therefore reduce questionable research practices, making research more accessible to students, scholars, policy makers, and the public. However, little is known about how widespread Open Science practices are taught and how students are educated about these practices. In addition, it remains unknown how informing students about Open Science actually impacts their understanding and adoption of such practices. This registered report proposes the validation of a questionnaire. The aim is to survey how much psychology students know about Open Science and to assess whether knowledge of and exposure to Open Science in general-be it through university curricula or social media-influences attitudes towards the concept and intentions to implement relevant practices.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PLoS One

  • ISSN

    1932-6203

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    "e0261260"

  • Kód UT WoS článku

    000793394000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85125556704