Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strukturně-geologický 3D model pro krušnohorský železniční tunel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025798%3A_____%2F19%3A00000182" target="_blank" >RIV/00025798:_____/19:00000182 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strukturně-geologický 3D model pro krušnohorský železniční tunel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Strukturně-geologický 3D model zájmové oblasti byl vytvořen v sw. MOVE, který je vhodný pro komplexní geologickou stavbu krystalinika českého masívu a umožňuje jednoduchý import a export různých formátů dat.Většina modelované oblasti se nachází v krystalinických horninách Krušných hor, které náleží k jednotce saxoturingika. Modelovaná oblast je rozdělena na českou a německou část, obě byly modelovány samostatně a v závěru sloučeny. Rozsah německé části 3D strukturně-geologického modelu je rozšířením původního 3D modelu roku 2015 (Goerz in Buske et al. 2015). Současný rozsah modelu je založen na různých alternativních trasách plánované vysokorychlostní železnice, jak jsou definovány správci české a německé železnice. Poloha a rozsah polygonu regionálního 3D strukturálně-geologického modelu byl vybrán tak, aby splňoval následující kritéria:• Plánovaná železnice se nachází přibližně ve střední části polygonu,• Polygon obsahuje důležité partie zájmového horninového masivu, včetně jeho kontaktů s okolními horninami tam, kde je to nutné.Cílem modelu je sjednocená vizualizace geologie a zlomů pod povrchem ve vztahu k plánovaným trasám železnice.

  • Název v anglickém jazyce

    Structural-geological 3D model for the Erzgebirge railway tunnel

  • Popis výsledku anglicky

    Structural-geological 3D model of the area of interest was created in sw. MOVE, which is suitable for the complex geological environment of the Bohemian massif crystalline and enables simple import and export of various data formats.The majority of the modelled area is located in the crystalline rocks of the Erzgebirge mountains which belong to the Saxothuringian Unit. The modelled area is separated into a Czech and German part, both were modelled separately and merged at the end. The extent of the German part of the 3D structural geological model is an expansion of the former 3D model of 2015 (Goerz in Buske et al. 2015). The current extent is based on different alternative routes of the planned high-speed railway as is defined by the Czech and German Railway administrator organisation. The location and extent of the polygon of the regional 3D structural geological model was selected to fulfil the following criteria: • The planned railway is located approximately in the central part of the polygon,• The polygons cover important parts of the rock massif of interest, including its contacts with the surrounding rocks where it is reasonable.The aim of the model is the unified visualisation of the geology and faults below the surface in correlation with the planned routes of the railway.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>map</sub> - Specializovaná mapa s odborným obsahem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10505 - Geology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    3D model KrusHory

  • Číslo předpisu

    grantová instituce: InterReg VA, Program spolupráce ČR-Svoboný stát Sasko 2014-2020, Název projektu: Přeshraniční spolupráce pro rozvoj železniční dopravy Sasko-ČR, Číslo projektu: 100283037

  • Technické parametry

    Výsledek představuje 1 3D strukturně-geologický model oblasti plánovaného krušnohorského tunelu pro vysokorychlostní železnici, o rozměrech 17,2 x 4,9 x 0,8 km. Model je doprovázen vysvětlujícím textem ve formě technické zprávy v českém a německém jazyce. Výstup byl vytvořen na základě smlouvy o spolupráci mezi Správou železniční dopravní cesty, s.o. (IČ 70994234)jakožto Lead partnerem a Českou geologickou službou a dalšími 4 spoluřešitelskými organizacemi z Čech a Saska, ze dne 9.2.2017. Výsledek byl vytvořen dle smluvních požadavků lead partnera. Nadřazená smlouva o poskytnutí dotace na tento aplikovaný výzkum byla uzavřena mezi Správou železniční dopravní cesty, s.o. a Saskou rozvojovou bankou - dotační bankou (DIČ: DE179593934). 3D model bude po dokončení celého projektu dostupný na webových stránkách České geologické služby.

  • Ekonomické parametry

    3D model slouží jako výchozí podklad pro upřesnění návrhu trasy cca 27 km dlouhého železničního tunelu pro vysokorychlostní trať mezi Drážďany a Ústím nad Labem. Model slouží pro optimalizaci průběhu plánované trasy tunelu s ohledem na identifikaci geotechnických, geologických a hydrogeologických bezpečnostních rizik. Pro výstavbu této podzemní liniové stavby tedy představuje základní podklad pro minimalizaci nákladů spojených s nevhodně zvolenou razicí technologií, se sanací nepředpokládaných problémů a havárií během výstavby, i pro minimalizaci bezpečnostních rizik a nákladů na údržbu v průběhu dlouhodobého provozu této podzemní stavby.

  • Označení certifikačního orgánu

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy