Strukturně-geologický 3D model pro středohořský železniční tunel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025798%3A_____%2F20%3A00000199" target="_blank" >RIV/00025798:_____/20:00000199 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strukturně-geologický 3D model pro středohořský železniční tunel
Popis výsledku v původním jazyce
Strukturně-geologický 3D model zájmové oblasti byl vytvořen v sw. MOVE, který je vhodný pro komplexní geologickou stavbu krystalinika i vulkanosedimentárního pokryvu českého masívu a umožňuje jednoduchý import a export různých formátů dat. Většina modelované oblasti se nachází v sedimentárních a vulkanických horninách Českého středohoří. Modelovaná oblast navazuje na geologicky velmi odlišný 3D model pro tunel krušnohorský. Současný rozsah modelu je založen na všech různých alternativních trasách plánované vysokorychlostní železnice, jak byly v úvodu projektu definovány správci české železnice. Poloha a rozsah polygonu regionálního 3D strukturně-geologického modelu byly vybrány tak, aby splňovaly následující kritéria:• Polygon zahrnuje všechny varianty plánované železnice,• Polygon obsahuje důležité partie zájmového horninového masivu, včetně jeho kontaktů s okolními horninami tam, kde je to nutné.Cílem modelu je sjednocená vizualizace geologie a zlomů pod povrchem ve vztahu k plánovaným trasám železnice.
Název v anglickém jazyce
Structural-geological 3D model for the Středohoří railway tunnel
Popis výsledku anglicky
Structural-geological 3D model of the area of interest was created in sw. MOVE, which is suitable for the complex geological environment of the Bohemian massif crystalline and volcanosedimentary complexes and enables simple import and export of various data formats. The majority of the modelled area is located in the sedimentary and volcanic rocks of the České Středohoří mountains. The modelled area is adjacent to the geologically very different 3D model for the Erzgebirge tunnel. The current model extent is based on all different alternative routes of the planned high-speed railway as was defined at the project beginning by the Czech Railway administrator organisation. The location and extent of the polygon of the regional 3D structural geological model was selected to fulfil the following criteria: • The polygon encapsulates all the alternative routes of the planned railway,• The polygon covers important parts of the rock massif of interest, including its contacts with the surrounding rocks where it is reasonable.The aim of the model is the unified visualisation of the geology and faults below the surface in correlation with the planned routes of the railway.
Klasifikace
Druh
N<sub>map</sub> - Specializovaná mapa s odborným obsahem
CEP obor
—
OECD FORD obor
10505 - Geology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
3D model Stredohori
Číslo předpisu
grantová instituce: InterReg VA, Program spolupráce ČR-Svoboný stát Sasko 2014-2020, Název projektu: Přeshraniční spolupráce pro rozvoj železniční dopravy Sasko-ČR, Číslo projektu: 100283037
Technické parametry
Výsledek představuje 1 3D strukturně-geologický model oblasti plánovaného středohořského tunelu a okolních geologicky složitých úseků pro vysokorychlostní železnici mezi Ústím nad Labem a Litoměřicemi, o rozměrech 23,0 x 16,8 x 0,3 km. Výstup byl vytvořen na základě smlouvy o spolupráci mezi Správou železniční dopravní cesty, s.o. (IČ 70994234)jakožto Lead partnerem a Českou geologickou službou a dalšími 4 spoluřešitelskými organizacemi z Čech a Saska, ze dne 9.2.2017. Výsledek byl vytvořen dle smluvních požadavků lead partnera. Nadřazená smlouva o poskytnutí dotace na tento aplikovaný výzkum byla uzavřena mezi Správou železniční dopravní cesty, s.o. a Saskou rozvojovou bankou - dotační bankou (DIČ: DE179593934).
Ekonomické parametry
3D model slouží jako podklad pro upřesnění budoucího návrhu trasy cca 12 km dlouhého železničního tunelu pro vysokorychlostní trať mezi Ústím nad Labem a Litoměřicemi a jeho pozemního propojení s tunelem krušnohorským. Model slouží primárně pro optimalizaci průběhu plánované trasy plánovaného budoucího tunelu s ohledem na identifikaci geotechnických, geologických a hydrogeologických bezpečnostních rizik. Pro výstavbu této podzemní liniové stavby tedy představuje základní podklad pro minimalizaci nákladů spojených s nevhodně zvoleným průběhem trasy, razicí technologií, se sanací nepředpokládaných problémů a havárií během výstavby, i pro minimalizaci bezpečnostních rizik a nákladů na údržbu v průběhu dlouhodobého provozu této podzemní stavby.
Označení certifikačního orgánu
—
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy