PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE PRO ROZVOJ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVY SASKO – ČR. Analýza a vyhodnocení geologických aspektů VRT a společné posouzení stávajících geologických zón s tektonickými poruchami za účelem zjištění přesnějších znalostí geologických struktur území
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025798%3A_____%2F20%3A00000316" target="_blank" >RIV/00025798:_____/20:00000316 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PŘESHRANIČNÍ SPOLUPRÁCE PRO ROZVOJ ŽELEZNIČNÍ DOPRAVY SASKO – ČR. Analýza a vyhodnocení geologických aspektů VRT a společné posouzení stávajících geologických zón s tektonickými poruchami za účelem zjištění přesnějších znalostí geologických struktur území
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci projektu přeshraniční spolupráce na přípravě podkladů pro vysokorychlostní trať Praha – Drážďany byla pro zájmové území sestavena sjednocená zjednodušená účelová geologická mapa včetně jednotné litostratigrafické legendy v měřítku 1 : 50 000. V rámci základního určení trasy nové železniční tratě byly provedeny také rozsáhlé geofyzikální průzkumy, které měly za cíl ověřit především zlomové struktury. Součástí prací bylo také inženýrskogeologické zhodnocení horninového masivu. Výsledný 3D model bude sloužit pro optimalizaci výběru trasy a pro následná projekční opatření.
Název v anglickém jazyce
CROSS - BORDER COOPERATION FOR THE DEVELOPMENT OF RAILWAY TRANSPORT SAXONY - CZECH REPUBLIC. Analysis and evaluation of geological aspects of High-speed line and assessment of existing geological zones with tectonic faults in order to determine more accurate knowledge of the geological structures of the area
Popis výsledku anglicky
As part of the project of „cross-border cooperation“ on the preparation of documentation for the high-speed railway Prague-Dresden, a unified geological map was compiled for the area of interest, including a unified lithostratigraphic legend at a scale of 1: 50,000. As part of the basic determination of the route of the new railway line, extensive geophysical surveys were also carried out, the aim of which was to verify the main fault structures. Part of the work was also the engineering geological evaluation of the rock massif. The resulting 3D model will be used to optimize the choice of route and for subsequent design works.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
10505 - Geology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů