Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Železniční brownfieldy a možnosti jejich využití

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025950%3A_____%2F18%3AN0000021" target="_blank" >RIV/00025950:_____/18:N0000021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Železniční brownfieldy a možnosti jejich využití

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek uvádí možnosti přeměny železničních brownfieldů k jinému účelu, např. využití jako cyklostezky, a to za předpokladu splnění požadovaných geotechnických parametrů. Využití opuštěných železničních tratí a původních materiálů je hospodárný přístup, ale je potřeba respektovat odlišné technické požadavky pro železniční a silniční stavby. Jedním z rozhodujících geotechnických parametrů je modul deformace, který slouží pro ověření deformačních vlastností materiálů a jejich citlivosti na rovnoměrné a nerovnoměrné sedání geotechnické konstrukce. Nejčastěji je modul deformace ověřován statickou zatěžovací zkouškou. S výhodou tak lze železniční těleso z části, nebo zcela využít k novému účelu.

  • Název v anglickém jazyce

    Railway traffic brownfields and possibilities of their use

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents possibilities of transformation of railway traffic brownfields for another purpose, e.g. their reuse as cycle routes, in order to fulfill the required geotechnical parameters. Using the desolated railways and original materials is cost-effective approach but it´s necessary to respect different technical requirements for rail and road constructions. One of the decisive geotechnical parameters is the deformation module, which serves to verify the deformation properties of the materials and their sensitivity to even and uneven subsidence of the geotechnical constructions. Most often, the deformation module is verified by Static Load Test. Advantageously, the rail structures can be partly or fully reused.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018 - MMK 2018

  • ISBN

    978-80-87952-27-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1169-1178

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    17. 12. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku