Železniční brownfieldy a možnosti jejich využití
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025950%3A_____%2F18%3AN0000021" target="_blank" >RIV/00025950:_____/18:N0000021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Železniční brownfieldy a možnosti jejich využití
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek uvádí možnosti přeměny železničních brownfieldů k jinému účelu, např. využití jako cyklostezky, a to za předpokladu splnění požadovaných geotechnických parametrů. Využití opuštěných železničních tratí a původních materiálů je hospodárný přístup, ale je potřeba respektovat odlišné technické požadavky pro železniční a silniční stavby. Jedním z rozhodujících geotechnických parametrů je modul deformace, který slouží pro ověření deformačních vlastností materiálů a jejich citlivosti na rovnoměrné a nerovnoměrné sedání geotechnické konstrukce. Nejčastěji je modul deformace ověřován statickou zatěžovací zkouškou. S výhodou tak lze železniční těleso z části, nebo zcela využít k novému účelu.
Název v anglickém jazyce
Railway traffic brownfields and possibilities of their use
Popis výsledku anglicky
The article presents possibilities of transformation of railway traffic brownfields for another purpose, e.g. their reuse as cycle routes, in order to fulfill the required geotechnical parameters. Using the desolated railways and original materials is cost-effective approach but it´s necessary to respect different technical requirements for rail and road constructions. One of the decisive geotechnical parameters is the deformation module, which serves to verify the deformation properties of the materials and their sensitivity to even and uneven subsidence of the geotechnical constructions. Most often, the deformation module is verified by Static Load Test. Advantageously, the rail structures can be partly or fully reused.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10511 - Environmental sciences (social aspects to be 5.7)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018 - MMK 2018
ISBN
978-80-87952-27-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1169-1178
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
17. 12. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—