Traktor jezdí na naftu i biometan
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027031%3A_____%2F18%3AN0000129" target="_blank" >RIV/00027031:_____/18:N0000129 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Traktor jezdí na naftu i biometan
Popis výsledku v původním jazyce
Základem je traktor ZETOR 10540, vyrobený v roce 1998, se vznětovým motorem s přímým vstřikem paliva, turbodmýchadlem a jmenovitým výkonem 75,5 kW. Celkový objem tlakových lahví pro uskladnění 25 kg stlačeného zemního plynu a biomethanu, umístěných do upravené střechy, je 163 litrů s ekvivalentem motorové nafty 35 litrů. Zařízení duálního palivového systému motorová nafta – stlačený plyn, instalované bez zásahu do konstrukce motoru, zahrnuje reduktor stlačeného plynu, filtr plynu, snímač tlaku a teploty plynu a vstřikovač plynu do sacího vzduchu. Spojovací potrubí je vybaveno plnicí koncovkou stlačeného plynu a elektromagnetickými a pojistnými ventily. Celý systém je v návaznosti na vstřikování motorové nafty ovládán řídící jednotkou plynu, která umožňuje rychlý přechod provozu traktoru jen na motorovou naftu. Duální palivový systém traktoru ZETOR 10540 ročně uspoří 7 500 litrů motorové nafty. Využíváním stlačeného zemního plynu se sníží emise skleníkových plynů o 7 t/rok a biomethanu o 20 t/rok.
Název v anglickém jazyce
Tractor ZETOR 10540 with built-in precision device and control unit of the dual fuel system diesel fuel – compressed gas (bio)CNG
Popis výsledku anglicky
The basic part is the tractor ZETOR 15540 produced in 1998 with direct injection diesel engine, turbo-blower and rated power of 75.5 kWh. The total volume of compressed natural gas and biomethane bottles (25 kg) placed in the modified roof is 163 litres, which is equivalent to 35 litres of diesel fuel. The dual fuel system diesel fuel – compressed gas, installed without any adaptation of engine design, includes a reducer of compressed gas, gas filter, gas sensor and gas injector into the sucked air. The connecting pipe is equipped by a compressed gas filler cap and electromagnetic and safety valves. The whole system is controlled by the gas control unit in relation to the injection of diesel fuel and this control unit enables a quick switch to the diesel fuel operation. The dual fuel system of the tractor ZETOR 10540 saves 7.500 litres of diesel fuel annually. By using of compressed natural gas, the greenhouse gas emissions will be reduced by 7 tonnes per year and in case of biomethane by 20 tonnes per year.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20702 - Petroleum engineering (fuel, oils)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/QJ1510385" target="_blank" >QJ1510385: Výzkum a testování simultánního využívání standardizovaných plynných a kapalných paliv v traktorech se zaměřením na moderní biopaliva a minimalizaci jejich emisních faktorů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Energie 21
ISSN
1803-0394
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
34-35
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—