Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spotřebitelské preference kvality a ceny při nákupu masa a masných výrobků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F17%3AN0000003" target="_blank" >RIV/00027251:_____/17:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spotřebitelské preference kvality a ceny při nákupu masa a masných výrobků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek uvádí výsledky dotazníkového šetření zahrnující 1 044 respondentů, kterým byly kladeny otázky z oblasti spotřebitelských preferencí při nákupu masa a masných výrobků. Článek je druhým výstupem tohoto reprezentativního šetření a zaměřuje se na změny v preferencích kvality a ceny při nákupu masa a masných výrobků v ČR (v roce 2015 a před třemi lety, tj. v roce 2012). Podle výsledků jsou cena a kvalita důležitými faktory při nákupu masa a masných výrobků a získávají na důležitosti v posledních třech letech. Obecně je kvalita nyní důležitějším faktorem pro ženy než pro muže. Podle věkového složení respondentů bylo zjištěno, že s rostoucím věkem dochází v současnosti k vyšší preferenci, resp. citlivosti na ceny. Patrný je i trend z hlediska vzdělání respondentů, tzn., že více vzdělaní lidé více preferují kvalitu, stejně tak se prokázalo u většiny sortimentních skupin v případě velikosti domácnosti s tím, že jednočlenné domácnosti často kvalitu neřeší, či se o ni nezajímají.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumers´ preference of quality and pice in buying meat and meat products

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of the survey of 1 044 respondents which were asked about their preferences in buying meat and meat products. The article is the second part of the representative survey and is focused on changes in quality and price of meat and meat products in the Czech Republic (in 2015 and three years ago, i.e. in 2012). The results indicate that price and quality are important determinants of consumers’ behavior since they have gained importance in recent years. Generally, the quality becomes more important for women than for men. Older consumers prefer price more than quality. Consumers with higher education increased their preference of quality more than less-educated people. Regarding the size of household, the single (one-person) households often do not have any quality preferences or do not consider quality as an important factor of consumers’ choice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50203 - Industrial relations

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Maso

  • ISSN

    1210-4086

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXVIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    50-54

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus