Spotřebitelské preference kvality a ceny při nákupu masa a masných výrobků
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F17%3AN0000003" target="_blank" >RIV/00027251:_____/17:N0000003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spotřebitelské preference kvality a ceny při nákupu masa a masných výrobků
Popis výsledku v původním jazyce
Článek uvádí výsledky dotazníkového šetření zahrnující 1 044 respondentů, kterým byly kladeny otázky z oblasti spotřebitelských preferencí při nákupu masa a masných výrobků. Článek je druhým výstupem tohoto reprezentativního šetření a zaměřuje se na změny v preferencích kvality a ceny při nákupu masa a masných výrobků v ČR (v roce 2015 a před třemi lety, tj. v roce 2012). Podle výsledků jsou cena a kvalita důležitými faktory při nákupu masa a masných výrobků a získávají na důležitosti v posledních třech letech. Obecně je kvalita nyní důležitějším faktorem pro ženy než pro muže. Podle věkového složení respondentů bylo zjištěno, že s rostoucím věkem dochází v současnosti k vyšší preferenci, resp. citlivosti na ceny. Patrný je i trend z hlediska vzdělání respondentů, tzn., že více vzdělaní lidé více preferují kvalitu, stejně tak se prokázalo u většiny sortimentních skupin v případě velikosti domácnosti s tím, že jednočlenné domácnosti často kvalitu neřeší, či se o ni nezajímají.
Název v anglickém jazyce
Consumers´ preference of quality and pice in buying meat and meat products
Popis výsledku anglicky
The article presents the results of the survey of 1 044 respondents which were asked about their preferences in buying meat and meat products. The article is the second part of the representative survey and is focused on changes in quality and price of meat and meat products in the Czech Republic (in 2015 and three years ago, i.e. in 2012). The results indicate that price and quality are important determinants of consumers’ behavior since they have gained importance in recent years. Generally, the quality becomes more important for women than for men. Older consumers prefer price more than quality. Consumers with higher education increased their preference of quality more than less-educated people. Regarding the size of household, the single (one-person) households often do not have any quality preferences or do not consider quality as an important factor of consumers’ choice.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50203 - Industrial relations
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Maso
ISSN
1210-4086
e-ISSN
—
Svazek periodika
XXVIII
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
50-54
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—