Spotřebitelské preference země původu masa a masných výrobků při jejich nákupu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F17%3AN0000004" target="_blank" >RIV/00027251:_____/17:N0000004 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spotřebitelské preference země původu masa a masných výrobků při jejich nákupu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zaměřuje na preference spotřebitelů masa a masných výrobků z hlediska jejich země původu. Zároveň uvádí i změny v těchto preferencích v posledních třech letech. Článek uvádí výsledky dotazníkového šetření zahrnující 1 044 respondentů. Jedná se o třetí výstup vztahující se k problematice spotřebitelských preferencí při nákupu masa a masných výrobků. V obecné rovině, většina spotřebitelů upřednostňuje domácí původ výroby masa a uzenin. Tato preference se s vyšším vzděláním zvyšuje. Nicméně je velmi důležité z tohoto pohledu více informovat spotřebitele se základním vzděláním, kteří se o původ nezajímají a představují významnou část spotřebitelů. V posledních třech letech došlo k výrazným změnám v preferencích tuzemských výrobků, nicméně přibližně 60 % respondentů preference nezměnilo v období 2012 až 2015.
Název v anglickém jazyce
Consumers’ preferences of country of origin when buying meat and meat products
Popis výsledku anglicky
The article is devoted to the situation and changes in consumers’ preferences of country of origin when buying meat and meat products in the Czech Republic. The article presents the results of the survey of 1 044 respondents which were asked about their preferences in buying meat and meat products. The article is the third and last part of the representative survey carried out at the end of 2015. In general, most consumers prefer domestic (national) origin of meat and sausages. This preference increases with higher education of consumers. In the information campaign, it is very important to focus more on consumers with low education who are at least interested in the origins and represent a significant proportion of consumers. In the last three years, there have been significant changes in preferences consumers’ preferences of country of origin when buying meat and meat products in the Czech Republic. However, approximately 60 % respondents did not change their preferences between 2012 and 2015.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50203 - Industrial relations
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Maso
ISSN
1210-4086
e-ISSN
—
Svazek periodika
XXVIII
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
20-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—