Spotřebitelské preference při nákupu masa a masných výrobků v ČR – místo nákupu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F16%3AN0000020" target="_blank" >RIV/00027251:_____/16:N0000020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Spotřebitelské preference při nákupu masa a masných výrobků v ČR – místo nákupu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se týká preferencí spotřebitelů při nákupu masa a masných výrobků. Zaměřuje se na změny v místě nákupu v posledních třech letech a na charakteristiku spotřebitelů tohoto sortimentu. Uvedeny jsou výsledky reprezentativního dotazníkového šetření zahrnujícího 1 044 respondentů. Byly identifikovány přesuny v místě nákupu u některých sortimentních skupin masa, které se liší i podle charakteristik spotřebitele. Jedná se především o spotřebitele vepřového a hovězího masa, kteří v současné době více poptávají maso balené či z pultového prodeje a to na úkor řeznictví. Žádná změna nebyla nalezena u spotřebitelů drůbežího masa, to je stále nejvíce nakupováno jako balené v širokosortimentních prodejnách. Odlišnosti v místě nákupu byly nalezeny i podle pohlaví spotřebitele a především ve vztahu k věku. S přibývajícím věkem dochází naopak k nárůstu nákupu masa v řeznictví.
Název v anglickém jazyce
Consumer preference in buying meat and meat products in the Czech Republic –place of purchase
Popis výsledku anglicky
The article deals with the preferences of consumers in buying meat and meat products. It focuses primarily on changes in the place of purchase in the last three years and on the characteristics of consumers of this range of goods. The following are the results of a survey involving 1044 respondents. Authors identified shifts in place of purchase for certain product groups of meat, which vary by the characteristics of consumers. This is primarily a case of consumers of pork and beef meat which currently demand more packaged meat or counter sales at the expense of butchery. No changes were found among consumers of poultry meat; it is still most frequently bought as packaged in wideassortment (non-specialized) retailers. Authors found differences in purchasing place by gender, especially in relation to age. Buying meat in butcher shops increases with higher age of consumers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
GA - Zemědělská ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Maso
ISSN
1210-4086
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
8-14
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—