Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spotřebitelské preference při nákupu masa a masných výrobků v ČR – místo nákupu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F16%3AN0000020" target="_blank" >RIV/00027251:_____/16:N0000020 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Spotřebitelské preference při nákupu masa a masných výrobků v ČR – místo nákupu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se týká preferencí spotřebitelů při nákupu masa a masných výrobků. Zaměřuje se na změny v místě nákupu v posledních třech letech a na charakteristiku spotřebitelů tohoto sortimentu. Uvedeny jsou výsledky reprezentativního dotazníkového šetření zahrnujícího 1 044 respondentů. Byly identifikovány přesuny v místě nákupu u některých sortimentních skupin masa, které se liší i podle charakteristik spotřebitele. Jedná se především o spotřebitele vepřového a hovězího masa, kteří v současné době více poptávají maso balené či z pultového prodeje a to na úkor řeznictví. Žádná změna nebyla nalezena u spotřebitelů drůbežího masa, to je stále nejvíce nakupováno jako balené v širokosortimentních prodejnách. Odlišnosti v místě nákupu byly nalezeny i podle pohlaví spotřebitele a především ve vztahu k věku. S přibývajícím věkem dochází naopak k nárůstu nákupu masa v řeznictví.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer preference in buying meat and meat products in the Czech Republic –place of purchase

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the preferences of consumers in buying meat and meat products. It focuses primarily on changes in the place of purchase in the last three years and on the characteristics of consumers of this range of goods. The following are the results of a survey involving 1044 respondents. Authors identified shifts in place of purchase for certain product groups of meat, which vary by the characteristics of consumers. This is primarily a case of consumers of pork and beef meat which currently demand more packaged meat or counter sales at the expense of butchery. No changes were found among consumers of poultry meat; it is still most frequently bought as packaged in wideassortment (non-specialized) retailers. Authors found differences in purchasing place by gender, especially in relation to age. Buying meat in butcher shops increases with higher age of consumers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    GA - Zemědělská ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Maso

  • ISSN

    1210-4086

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    8-14

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus