Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Změny ve spotřebě masa a masných výrobků

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F20%3AN0000035" target="_blank" >RIV/00027251:_____/20:N0000035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Změny ve spotřebě masa a masných výrobků

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem článku je vyhodnotit změny ve spotřebě masa a masných výrobků napříč generacemi v ČR. Živočišná výroba, produkce masa a masných výrobků jsou dlouhodobě, v posledních letech však stále častěji diskutovány v souvislosti s emisemi skleníkových plynů, zajištěním welfare zvířat a civilizačními chorobami. K jakým změnám ve spotřebě masa a masných výrobků dochází v Evropě a v ČR? Jaké jsou důvody omezování konzumace masa a masných výrobků? Existují rozdíly v deklarovaném spotřebním chování mezi mladší a starší generací? Jak krize související s pandemii ovlivní spotřebu masa a masných výrobků? Co by se mělo na českém trhu s masem a masnými výrobky změnit? O tom pojednává tento článek, který je jedním výstupů interního výzkumného projektu ÚZEI „MASO IV – mezigenerační pohled na atributy kvality při nákupu masa a masných výrobků v ČR“ (1294/2020). Potravinářská revue, 16(6), s.19-22. ISSN 1801-9102.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in the consumption of meat and meat products

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to evaluate changes in the consumption of meat and meat products across generations in the Czech Republic. Livestock production, meat and meat products have been discussed for a long time, but in recent years they have been increasingly discussed in connection with greenhouse gas emissions, animal welfare and diseases of civilization. What changes in the consumption of meat and meat products are taking place in Europe and in the Czech Republic? What are the reasons for restricting the consumption of meat and meat products? Are there differences in declared consumer behavior between the younger and older generations? How will the pandemic crisis affect the consumption of meat and meat products? What should change on the Czech market of meat and meat products? This article discusses this, which is one of the outputs of the ÚZEI's internal research project "MEAT IV - an intergenerational view of quality attributes in the purchase of meat and meat products in the Czech Republic" (1294/2020). Potravinářská revue, 16(6), p.19-22. ISSN 1801-9102

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů