Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Do Consumers and Producers Benefit from Labels of Regional Origin? The Case of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F18%3AN0000019" target="_blank" >RIV/00027251:_____/18:N0000019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Do Consumers and Producers Benefit from Labels of Regional Origin? The Case of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Certification labeling schemes have become a popular means for suppliers to deliver information about food quality and other product characteristics. The objective of the paper is to show if chosen regional certification schemes and related logos do attract consumers´ attention if meet their notion of regional food and if the logos/labes provide sufficient guidance for consumers shopping decisions. Using the on-line survey, chi square test and probit regression it is found out that the current schemes are not much successful in attracting attention of households (consumers) and proposals for the improvements are made.

  • Název v anglickém jazyce

    Do Consumers and Producers Benefit from Labels of Regional Origin? The Case of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Certification labeling schemes have become a popular means for suppliers to deliver information about food quality and other product characteristics. The objective of the paper is to show if chosen regional certification schemes and related logos do attract consumers´ attention if meet their notion of regional food and if the logos/labes provide sufficient guidance for consumers shopping decisions. Using the on-line survey, chi square test and probit regression it is found out that the current schemes are not much successful in attracting attention of households (consumers) and proposals for the improvements are made.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Consumer Perception of Food Attributes

  • ISBN

    978-1-138-19684-1

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    203-220

  • Počet stran knihy

    306

  • Název nakladatele

    Aoyama University, Tokyo, Japan

  • Místo vydání

    Boca Raton, Florida, USA

  • Kód UT WoS kapitoly