Do Consumers and Producers Benefit from Labels of Regional Origin? The Case of the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F18%3AN0000019" target="_blank" >RIV/00027251:_____/18:N0000019 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Do Consumers and Producers Benefit from Labels of Regional Origin? The Case of the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Certification labeling schemes have become a popular means for suppliers to deliver information about food quality and other product characteristics. The objective of the paper is to show if chosen regional certification schemes and related logos do attract consumers´ attention if meet their notion of regional food and if the logos/labes provide sufficient guidance for consumers shopping decisions. Using the on-line survey, chi square test and probit regression it is found out that the current schemes are not much successful in attracting attention of households (consumers) and proposals for the improvements are made.
Název v anglickém jazyce
Do Consumers and Producers Benefit from Labels of Regional Origin? The Case of the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Certification labeling schemes have become a popular means for suppliers to deliver information about food quality and other product characteristics. The objective of the paper is to show if chosen regional certification schemes and related logos do attract consumers´ attention if meet their notion of regional food and if the logos/labes provide sufficient guidance for consumers shopping decisions. Using the on-line survey, chi square test and probit regression it is found out that the current schemes are not much successful in attracting attention of households (consumers) and proposals for the improvements are made.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Consumer Perception of Food Attributes
ISBN
978-1-138-19684-1
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
203-220
Počet stran knihy
306
Název nakladatele
Aoyama University, Tokyo, Japan
Místo vydání
Boca Raton, Florida, USA
Kód UT WoS kapitoly
—