Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perception of Packaging of Organic Food by Czech Consumers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F15%3A43909045" target="_blank" >RIV/62156489:43110/15:43909045 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perception of Packaging of Organic Food by Czech Consumers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper provides findings about perception of packaging of organic foods by young Czech consumers. Attention was focused on the perception of selected logos of organic foods (Czech, European, German and American logo). Primary data were collected via focus groups (n = 24) and by a questionnaire. Two questionnaire surveys were conducted in 2012 (n2012 = 400) and 2013 (n2013 = 366). The research showed that consumers of organic foods appreciate the greatest ease of packaging - simplicity in used materials. When identifying customers' attitudes to the individual logos, the Czech logo identifying organic foods was perceived negatively. Based on these results, recommendations for farmers and producers of organic foods were suggested.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of Packaging of Organic Food by Czech Consumers

  • Popis výsledku anglicky

    The paper provides findings about perception of packaging of organic foods by young Czech consumers. Attention was focused on the perception of selected logos of organic foods (Czech, European, German and American logo). Primary data were collected via focus groups (n = 24) and by a questionnaire. Two questionnaire surveys were conducted in 2012 (n2012 = 400) and 2013 (n2013 = 366). The research showed that consumers of organic foods appreciate the greatest ease of packaging - simplicity in used materials. When identifying customers' attitudes to the individual logos, the Czech logo identifying organic foods was perceived negatively. Based on these results, recommendations for farmers and producers of organic foods were suggested.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů