Evaluation of 5-year Experience with E-learning Techniques at Charles University in Prague. Impact on Quality of Teaching and Students' Achievements
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00064203%3A_____%2F10%3A6309" target="_blank" >RIV/00064203:_____/10:6309 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11130/10:6309 RIV/00216224:14110/10:00080073
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of 5-year Experience with E-learning Techniques at Charles University in Prague. Impact on Quality of Teaching and Students' Achievements
Popis výsledku v původním jazyce
Since 2004 implementation of e-learning has been systematically and continuously encouraged and supported at Charles University (CU). Open source system Moodle was chosen as an optimal Learning Management System for creation and management of e-learningcourses. Evaluation of the five-year experience with e-learning shows that the continuous support of a suitable environment for the management of e-learning courses leads to the development of spontaneous implementation of this approach into the teachingprocess. A positive impact of e-learning on teaching outcomes was demonstrated by a course focused on medical informatics.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of 5-year Experience with E-learning Techniques at Charles University in Prague. Impact on Quality of Teaching and Students' Achievements
Popis výsledku anglicky
Since 2004 implementation of e-learning has been systematically and continuously encouraged and supported at Charles University (CU). Open source system Moodle was chosen as an optimal Learning Management System for creation and management of e-learningcourses. Evaluation of the five-year experience with e-learning shows that the continuous support of a suitable environment for the management of e-learning courses leads to the development of spontaneous implementation of this approach into the teachingprocess. A positive impact of e-learning on teaching outcomes was demonstrated by a course focused on medical informatics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FP - Ostatní lékařské obory
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/NS9991" target="_blank" >NS9991: Hendikepovaný pacient - jak terapeutická metoda ovlivní dlouhodobou stabilitu léčby ve stomatologii</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
21
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000280429700009
EID výsledku v databázi Scopus
—