Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of 5-year Experience with E-learning Techniques at Charles University in Prague. Impact on Quality of Teaching and Students' Achievements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00064203%3A_____%2F10%3A6309" target="_blank" >RIV/00064203:_____/10:6309 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11130/10:6309 RIV/00216224:14110/10:00080073

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of 5-year Experience with E-learning Techniques at Charles University in Prague. Impact on Quality of Teaching and Students' Achievements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since 2004 implementation of e-learning has been systematically and continuously encouraged and supported at Charles University (CU). Open source system Moodle was chosen as an optimal Learning Management System for creation and management of e-learningcourses. Evaluation of the five-year experience with e-learning shows that the continuous support of a suitable environment for the management of e-learning courses leads to the development of spontaneous implementation of this approach into the teachingprocess. A positive impact of e-learning on teaching outcomes was demonstrated by a course focused on medical informatics.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of 5-year Experience with E-learning Techniques at Charles University in Prague. Impact on Quality of Teaching and Students' Achievements

  • Popis výsledku anglicky

    Since 2004 implementation of e-learning has been systematically and continuously encouraged and supported at Charles University (CU). Open source system Moodle was chosen as an optimal Learning Management System for creation and management of e-learningcourses. Evaluation of the five-year experience with e-learning shows that the continuous support of a suitable environment for the management of e-learning courses leads to the development of spontaneous implementation of this approach into the teachingprocess. A positive impact of e-learning on teaching outcomes was demonstrated by a course focused on medical informatics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FP - Ostatní lékařské obory

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/NS9991" target="_blank" >NS9991: Hendikepovaný pacient - jak terapeutická metoda ovlivní dlouhodobou stabilitu léčby ve stomatologii</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000280429700009

  • EID výsledku v databázi Scopus