Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improving the knowledge of epilepsy and reducing epilepsy-related stigma among children using educational video and educational drama-A comparison of the effectiveness of both interventions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00064203%3A_____%2F13%3A10209766" target="_blank" >RIV/00064203:_____/13:10209766 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12410/13:43885258 RIV/00216208:11130/13:10209766 RIV/49777513:23520/13:43918441 RIV/49777513:23420/13:43918441 RIV/00064190:_____/13:#0000660

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.seizure.2012.11.017" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.seizure.2012.11.017</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.seizure.2012.11.017" target="_blank" >10.1016/j.seizure.2012.11.017</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improving the knowledge of epilepsy and reducing epilepsy-related stigma among children using educational video and educational drama-A comparison of the effectiveness of both interventions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose: This study was intended to compare the effectiveness of educational animated video and educational drama in improving the knowledge of epilepsy and reducing epilepsy-related stigma among children aged 9-11 years. Method: The first group of children involved in the study (n(1) = 762) watched a video and then completed a questionnaire on epilepsy. The second group (n(2) = 400) completed the questionnaire after participating in a drama. Both groups were retested 6 months later by the same questionnaire, which was also completed by a control group (n(3) = 180) not subjected to intervention. Results: Both groups subjected to intervention achieved significantly higher scores (P < 0.001) than the control group on knowledge of epilepsy and on attitudes towards children with the disease. Educational video was more effective than drama in improving knowledge of epilepsy. On the other hand, there was no significant difference (P > 0.05) between the two kinds of intervention regarding att

  • Název v anglickém jazyce

    Improving the knowledge of epilepsy and reducing epilepsy-related stigma among children using educational video and educational drama-A comparison of the effectiveness of both interventions

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose: This study was intended to compare the effectiveness of educational animated video and educational drama in improving the knowledge of epilepsy and reducing epilepsy-related stigma among children aged 9-11 years. Method: The first group of children involved in the study (n(1) = 762) watched a video and then completed a questionnaire on epilepsy. The second group (n(2) = 400) completed the questionnaire after participating in a drama. Both groups were retested 6 months later by the same questionnaire, which was also completed by a control group (n(3) = 180) not subjected to intervention. Results: Both groups subjected to intervention achieved significantly higher scores (P < 0.001) than the control group on knowledge of epilepsy and on attitudes towards children with the disease. Educational video was more effective than drama in improving knowledge of epilepsy. On the other hand, there was no significant difference (P > 0.05) between the two kinds of intervention regarding att

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FH - Neurologie, neurochirurgie, neurovědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Seizure : the journal of the British Epilepsy Association

  • ISSN

    1059-1311

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    179-184

  • Kód UT WoS článku

    000316711700003

  • EID výsledku v databázi Scopus