Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Camassei a Rocca. Kresby z českých sbírek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F17%3AN0000028" target="_blank" >RIV/00094871:_____/17:N0000028 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Camassei a Rocca. Kresby z českých sbírek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Ve zcizeném konvolutu kreseb z Vědecké knihovny v Olomouci se nacházela původně anonymní kresba představující Orfeovu smrt, kterou lze spojit se dvěma malířskými díly téhož námětu, které provedl malíř Andrea Camassei (1602–1649). V Grafické sbírce Národní galerie v Praze je ve skupině anonymních kreseb uchovávána kresba představující biblický výjev ze Skutků apoštolů (17, 22–23). Toto dílo s kázáním sv. Pavla před oltářem neznámého boha bylo původně považováno za francouzskou práci. Ve skutečnosti je vytvořil Michele Rocca, zv. Il Parmigianino il Giovane (1671–1751), jak dokládají jeho dva obrazy stejné kompozice, jimž kresba posloužila jako model.

  • Název v anglickém jazyce

    Camassei and Rocca. Drawings in the Czech Collections

  • Popis výsledku anglicky

    The stolen set of drawings from the Scientific Library in Olomouc originally contained an anonymous drawing depicting the Death of Orpheus, which can be associated with two painterly works with the same subject made by the painter Andrea Camassei (1602–1649). The group of anonymous drawings in the Graphic Art Collection of the National Gallery in Prague encompasses a drawing representing a Biblical scene from the Acts of the Apostles (17, 22–23). This work with the sermon of Saint Paul delivered in front of the altar of an unknown god was originally thought to be a work of French provenance. In fact, it was made by Michele Rocca, called Il Parmigianino il Giovane (1671–1751), as is confirmed by two paintings with the same composition for which the drawing served as a model.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Ars linearis

  • ISBN

    978-80-7035-657-9

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    27-33

  • Počet stran knihy

    159

  • Název nakladatele

    Národní galerie v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly