Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Koncept nižšího svěcení: Jedna z podob československé fotografie 70. a 80. let minulého století

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094871%3A_____%2F20%3AN0000009" target="_blank" >RIV/00094871:_____/20:N0000009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx?lang=cs" target="_blank" >http://www.moravska-galerie.cz/moravska-galerie/o-galerii/bulletin-mg.aspx?lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Koncept nižšího svěcení: Jedna z podob československé fotografie 70. a 80. let minulého století

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let 20. století se v naší fotografii, která se ve své mainstreamové poloze profilovala jako fotografie výtvarná, objevily práce reflektující konceptuální tendence umění kapitalistického Západu. Omezený přístup k informacím o západní umělecké scéně, respektive celkově zkreslené představy o Západu vedly domácí fotografy k tomu, že si informace, které prošly skrz železnou oponu, interpretovali na základě toho, co znali z vlastního prostředí. Vidění, které nebylo doprovázeno patřičnou mírou vědění, dalo vzniknout tomu, co současná literatura nazývá produktivním neporozuměním, jež dostalo podobu novotvaru, který organicky zkombinoval aspekty výtvarné a konceptuální fotografie.

  • Název v anglickém jazyce

    The Concept of Ordination in Minor Orders: One of the Aspects of Czechoslovak Photography of the 1970s and 1980s

  • Popis výsledku anglicky

    At the turn of the 1970s and 1980s Czechoslovak photography, the mainstream of which profiled itself as fine-art photography, generated works that reflected upon the conceptual trends in art of the capitalist West. Limited access to information on the Western art scene and/or generally distorted ideas of the West led local photographers to interpret information which penetrated the Iron Curtain based on what they knew from their own country. A vision which was not accompanied by knowledge gave rise to what contemporary literature calls productive misunderstanding. The result was a specific neologism which organically combined aspects of fine-art and conceptual photography.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin Moravské galerie v Brně

  • ISSN

    0231-5793

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    82

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    32-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus