Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hranice stínu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F12%3A%230000292" target="_blank" >RIV/60461071:_____/12:#0000292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hranice stínu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přestože by se mohlo zdát, že kritická reflexe díla Martina Poláka a Lukáše Jasanského pouze se zpožděním opakuje argumenty, které byly o dvacet let dříve vyřčeny v souvislosti s ?umělci užívajícími fotografii?, ve skutečnosti je vyznění této kritiky odlišné. Tito čeští umělci totiž k médiu fotografie na rozdíl od svých amerických protějšků nepřistupovali zvnějšku, nýbrž zevnitř. Vypovídal-li v americkém konceptuálním a postmoderním umění příklon k neestetické, zdánlivě amatérské fotografii o nezájmu umělců o zvolené médium, které pro ně bylo vedle filmu a performance jen jedním z vyjadřovacích prostředků, u Jasanského s Polákem svědčí totéž o naprostém opaku. Estetika amatérské fotografie, mechanický původ vzniku, multiplikace děl i banalita zvolenýchnámětů jim totiž umožnily rozejít se s tradicí ?umělecké fotografie?, která subjektivizací vidění a důrazem na formální kvality snímku zakrývala věci před objektivem, a také jim umožnily pokusit se obnovit fotografii jakožto prostředek p

  • Název v anglickém jazyce

    The Shadow Frontier

  • Popis výsledku anglicky

    One might think that a critical reflection on the work of Martin Polák and Lukáš Jasanský would only repeat with a slight delay arguments expressed twenty years ago in relation to ?artists using photography?. However, in their case the tenor of this criticism is quite different. Unlike their American counterparts, the Czech artists have not approached the medium of photography from the outside, but from within. Whereas in American conceptual and post-modern art, the tendency towards non-aesthetic, apparently amateur, photography corresponded to the artists? lack of interest in the chosen medium ? which, for them, was merely one means of expression, alongside film and performance ? in the case of Jasanský and Polák the same tendency is evidence of the opposite. The aesthetics of amateur photography, its mechanical origins, the multiplication of works and the banality of the chosen themes has enabled them to break with the tradition of ?fine art photography? which, through its highly sub

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    : Lukáš Jasanský a Martin Polák, Tomáš Pospiszyl (ed.)

  • ISBN

    978-3-03764-234-4

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    460-468

  • Počet stran knihy

    468

  • Název nakladatele

    Tranzit/jrp/ringier

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly