Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

?Staré-li zašlo, novému žijme?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60461071%3A_____%2F13%3A%230000331" target="_blank" >RIV/60461071:_____/13:#0000331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ?Staré-li zašlo, novému žijme?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rozhodnutím nevystavit na své retrospektivní expozici žádnou starou fotografii a místo toho pořídit nové snímky takřka všech předchozích cyklů se Martin Polák a Lukáš Jasanský přihlásili k tradici institucionální kritiky. Přitom dodrželi principy své práce, které spočívají v analýze žánrů a dalších diskursivních rámců ?umělecké fotografie? a v odhalování skutečnosti v její bezútěšné podobě. Institucí, na niž se zaměřili, ovšem není muzeum a jeho fyzické a administrativní předpoklady, nýbrž sám výstavníformát retrospektivy. Podobně jako řada jejich předchůdců se tak Jasanský s Polákem vzepřeli zvěcnění a muzealizaci své práce, které konvenční retrospektiva přináší. Přestože spolu začali pracovat již v roce 1985 a v 90. letech potom radikálně přehodnotili způsoby užívání fotografie jakožto uměleckého prostředku, stále patří mezi ty umělce své generace, kteří jsou coby dvojice přirozenou součástí aktuálních tendencí současného umění. Tím, že nyní vytvořili jeden ze svých nejrozsáhlejších

  • Název v anglickém jazyce

    ?If the old has gone, the new let us live?

  • Popis výsledku anglicky

    Through their decision not to exhibit any old photographs at their retrospective and to také new ones of almost all the previous series instead, Martin Polák and Lukáš Jasanský have picked up the threads of institutional critique, while still adhering tothe basic principles of their work. These lie in the analysis of genres and further discursive frameworks of ?fine art photography?, as well as in disclosing the bleak side of reality. The institutions on which they have centred are not museums and their physical and administrative preconditions; it is the retrospective format itself. Like a number of their predecessors, Jasanský and Polák have defied the objectification and ?musealization? of their work brought by conventional retrospectives. Althoughthey got together as early as 1985 and in the 1990s radically reassessed the manner of employing photography as an art medium, the pair belongs with the artists of their generation who are a natural part of the latest trends in contempor

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Fotografie Lukáše Jasanského a Martina Poláka

  • ISBN

    978-80-7027-268-8

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    97-98

  • Počet stran knihy

    106

  • Název nakladatele

    Moravská galerie v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly