Regionální folklor do školy. Manuál pro učitele III.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094927%3A_____%2F23%3AN0000006" target="_blank" >RIV/00094927:_____/23:N0000006 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Regionální folklor do školy. Manuál pro učitele III.
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný Manuál pro učitele z oblasti tradic lidové kultury a jejich využití ve školní praxi je již třetím dílem s obdobnou tématikou. Tentokrát se věnuje výhradně výročním obyčejům a přináší konkrétní projekty, jak je realizovali učitelé spolu se svými žáky v rámci projektu Tady jsme doma - Regionální folklor do školy. Již před vznikem projektu, tedy před rokem 2009, věnovali učitelé ve vyučování pozornost obyčejové kultuře, protože přinášela neotřelé náměty k nejrůznějším vzdělávacím okruhům i příležitost k oslavě a ke společným zážitkům. Tehdy jsme se ale nejčastěji setkávali s oslavou Vánoc a s příchodem jara také s oslavou Velikonoc. Při realizaci projektu Tady jsme doma měli učitelé i děti příležitost prohloubit znalosti o lidové kultuře našich předků a to učitele přivedlo i k rozšíření obyčejové tématiky ve škole. Poznali totiž, že toto téma dává mnohé příležitosti k přirozenému rozvinutí osobnosti dítěte, příležitost působit na jeho rozum i cit, příležitost k mravní výchově.
Název v anglickém jazyce
Regional folklore for school. Manual for teachers III.
Popis výsledku anglicky
The presented Manual for teachers in the field of folk culture traditions and their use in school practice is already the third volume with a similar theme. This time, it is dedicated exclusively to annual customs and brings concrete projects, as implemented by teachers together with their pupils within the project Tady jsme doma - Regional folklore for school. Even before the creation of the project, i.e. before the year 2009, teachers paid attention to traditional culture in their teaching, because it brought fresh ideas to various educational circles as well as an opportunity for celebration and shared experiences. But then we most often met with the celebration of Christmas and with the arrival of spring also with the celebration of Easter. During the implementation of the project Here at Home, teachers and children had the opportunity to deepen their knowledge of the folk culture of our ancestors, and this led the teachers to expand the topic of customs in the school. They recognized that this topic provides many opportunities for the natural development of the child's personality, an opportunity to influence his mind and feelings, an opportunity for moral education.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-88107019
Počet stran knihy
142
Název nakladatele
Národní ústav lidové kultury
Místo vydání
Strážnice
Kód UT WoS knihy
—