Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Tradiční lidová kultura v současné škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094927%3A_____%2F24%3AN0000009" target="_blank" >RIV/00094927:_____/24:N0000009 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1x1UIXtNzyvw69pcdcgu2yv4HAB2Q--3v/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1x1UIXtNzyvw69pcdcgu2yv4HAB2Q--3v/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Tradiční lidová kultura v současné škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kultura hraje v životě člověka nezastupitelnou roli. Jeho nejvýznamnější díla budují kulturní dědictví, jehož nespornou součástí je tradiční lidová kultura. Je v zájmu společnosti a její existence předávat tyto hodnoty mladé generaci. Odrážejí to současné Rámcové vzdělávací programy Skutečná příprava učitelů, zejména v oblasti tradic lidové kultury, však tuto potřebu dostatečně nenaplňuje. Proto především žáci základních škol vykazují stále větší neznalost našich lidových písní, her, říkadel, tanců, zvyků a tradic, jak ukázaly výzkumy. Proto projekt Tady jsme doma – Vznikl Regionální folklor do školy. Pravidelnými konzultacemi, semináři, ale i pomocí příruček ve formě kompilací poskytuje učitelům konkrétní rady a osvědčené přístupy ve školní praxi, jak dětem přiblížit tradice lidové kultury a předávat je dál, aby se staly nositeli tradic.

  • Název v anglickém jazyce

    TRADITIONAL FOLK CULTURE IN TODAY’S SCHOOL

  • Popis výsledku anglicky

    Culture plays an irreplaceable role in human life. Its most important works build cultural heritage the unquestionable part of which is the traditional folk culture. It is in the interest of society and its existence to pass on these values to the younger generation. The current Framework educational programmes reflect this fact, but the actual training of teachers, especially in the area of folk culture traditions, does not sufficiently fulfil this need. This is why, above all primary school students show an increasing ignorance of our folk songs, games, rhymes, dances, customs and traditions, as research has shown. That is why the project Tady jsme doma – Regionální folklor do školy (Here we are at home – Regional folklore for school) was created. Through regular consultations, seminars, but also with the help of manuals in the form of compilations, it provides teachers with concrete advice and proven approaches in school practice on how to introduce children to the traditions of folk culture and pass them on so that they become bearers of traditions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50404 - Anthropology, ethnology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Folia ethnographica

  • ISSN

    0862-1209

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    58

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    59-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus