Tradiční lidová kultura v současné škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00094927%3A_____%2F24%3AN0000009" target="_blank" >RIV/00094927:_____/24:N0000009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://drive.google.com/file/d/1x1UIXtNzyvw69pcdcgu2yv4HAB2Q--3v/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1x1UIXtNzyvw69pcdcgu2yv4HAB2Q--3v/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tradiční lidová kultura v současné škole
Popis výsledku v původním jazyce
Kultura hraje v životě člověka nezastupitelnou roli. Jeho nejvýznamnější díla budují kulturní dědictví, jehož nespornou součástí je tradiční lidová kultura. Je v zájmu společnosti a její existence předávat tyto hodnoty mladé generaci. Odrážejí to současné Rámcové vzdělávací programy Skutečná příprava učitelů, zejména v oblasti tradic lidové kultury, však tuto potřebu dostatečně nenaplňuje. Proto především žáci základních škol vykazují stále větší neznalost našich lidových písní, her, říkadel, tanců, zvyků a tradic, jak ukázaly výzkumy. Proto projekt Tady jsme doma – Vznikl Regionální folklor do školy. Pravidelnými konzultacemi, semináři, ale i pomocí příruček ve formě kompilací poskytuje učitelům konkrétní rady a osvědčené přístupy ve školní praxi, jak dětem přiblížit tradice lidové kultury a předávat je dál, aby se staly nositeli tradic.
Název v anglickém jazyce
TRADITIONAL FOLK CULTURE IN TODAY’S SCHOOL
Popis výsledku anglicky
Culture plays an irreplaceable role in human life. Its most important works build cultural heritage the unquestionable part of which is the traditional folk culture. It is in the interest of society and its existence to pass on these values to the younger generation. The current Framework educational programmes reflect this fact, but the actual training of teachers, especially in the area of folk culture traditions, does not sufficiently fulfil this need. This is why, above all primary school students show an increasing ignorance of our folk songs, games, rhymes, dances, customs and traditions, as research has shown. That is why the project Tady jsme doma – Regionální folklor do školy (Here we are at home – Regional folklore for school) was created. Through regular consultations, seminars, but also with the help of manuals in the form of compilations, it provides teachers with concrete advice and proven approaches in school practice on how to introduce children to the traditions of folk culture and pass them on so that they become bearers of traditions.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50404 - Anthropology, ethnology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Folia ethnographica
ISSN
0862-1209
e-ISSN
—
Svazek periodika
58
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
59-73
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—