Vliv praktické výuky humanitních předmětů na formování vybraných aspektů profesního přesvědčení učitele
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00098574%3A_____%2F18%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00098574:_____/18:N0000005 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/18:73590382
Výsledek na webu
<a href="http://media.muzeumvalassko.cz/mrv/media/data/ostatni/ostatni-sevcikova-vliv-prakticke-vyuky-2019.pdf" target="_blank" >http://media.muzeumvalassko.cz/mrv/media/data/ostatni/ostatni-sevcikova-vliv-prakticke-vyuky-2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv praktické výuky humanitních předmětů na formování vybraných aspektů profesního přesvědčení učitele
Popis výsledku v původním jazyce
V procesu výuky, v instituci typu základní či střední školy, učitel vyučuje žáky, kteří se při tom učí. Cílem je dosáhnout u žáka kvalitativní i kvantitativní změny v oblasti vzdělávací, výcvikové i postojové. Činnostmi ve výuce je ovlivňován také učitel. Jak výuka působí na vybrané aspekty jeho profesního přesvědčení a jak dochází k posilování jeho učitelské identity? A má zde vliv, jaký předmět je právě vyučován? Zamysleli jsme se nad touto situací s učitelkou vyučující jak humanitní tak i přírodovědné předměty, vyhledali v jejím učitelském deníku konkrétní příklady a ty byly podrobeny analýze. Výsledky, v podobě její mentální reprezentace a osobních konstruktů, zde předkládáme jako inspiraci i námět k práci s budoucími učiteli například v pregraduální přípravě, či inspiraci pro začínající učitele z praxe.
Název v anglickém jazyce
The influence of practical teaching of humanities on the formation of the selected aspects regarding teacher’s professional belief
Popis výsledku anglicky
In the process of teaching, in an institution of the type of elementary or secondary school, the teacher teaches the pupils who learn. The aim is to achieve both qualitative and quantitative changes in the field of education, training and attitude. Does it affect teachers? How do lessons work on selected aspects of their professional beliefs and how does their teacher’s identity strengthen? Is it important what lesson is being taught? We are thinking about the teaching of humanities as well as natural sciences, finding specific examples in the teacher’s record and these were analyzed. The results, in the form of its mental representation and personal constructs, present here as an inspiration the theme for work with future teachers, such as in pre‑ graduate preparation or inspiration for novice teachers from practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník ze VII. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd
ISBN
978-80-7557-168-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
141-150
Název nakladatele
Univerzita Palackého, Olomouc
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—