Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv praktické výuky humanitních předmětů na formování vybraných aspektů profesního přesvědčení učitele

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00098574%3A_____%2F18%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00098574:_____/18:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/18:73590382

  • Výsledek na webu

    <a href="http://media.muzeumvalassko.cz/mrv/media/data/ostatni/ostatni-sevcikova-vliv-prakticke-vyuky-2019.pdf" target="_blank" >http://media.muzeumvalassko.cz/mrv/media/data/ostatni/ostatni-sevcikova-vliv-prakticke-vyuky-2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv praktické výuky humanitních předmětů na formování vybraných aspektů profesního přesvědčení učitele

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V procesu výuky, v instituci typu základní či střední školy, učitel vyučuje žáky, kteří se při tom učí. Cílem je dosáhnout u žáka kvalitativní i kvantitativní změny v oblasti vzdělávací, výcvikové i postojové. Činnostmi ve výuce je ovlivňován také učitel. Jak výuka působí na vybrané aspekty jeho profesního přesvědčení a jak dochází k posilování jeho učitelské identity? A má zde vliv, jaký předmět je právě vyučován? Zamysleli jsme se nad touto situací s učitelkou vyučující jak humanitní tak i přírodovědné předměty, vyhledali v jejím učitelském deníku konkrétní příklady a ty byly podrobeny analýze. Výsledky, v podobě její mentální reprezentace a osobních konstruktů, zde předkládáme jako inspiraci i námět k práci s budoucími učiteli například v pregraduální přípravě, či inspiraci pro začínající učitele z praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    The influence of practical teaching of humanities on the formation of the selected aspects regarding teacher’s professional belief

  • Popis výsledku anglicky

    In the process of teaching, in an institution of the type of elementary or secondary school, the teacher teaches the pupils who learn. The aim is to achieve both qualitative and quantitative changes in the field of education, training and attitude. Does it affect teachers? How do lessons work on selected aspects of their professional beliefs and how does their teacher’s identity strengthen? Is it important what lesson is being taught? We are thinking about the teaching of humanities as well as natural sciences, finding specific examples in the teacher’s record and these were analyzed. The results, in the form of its mental representation and personal constructs, present here as an inspiration the theme for work with future teachers, such as in pre‑ graduate preparation or inspiration for novice teachers from practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník ze VII. mezinárodní vědecké konference studentů doktorských studijních programů v oblasti společenských věd

  • ISBN

    978-80-7557-168-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    141-150

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého, Olomouc

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku