Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role-playing in cognitive behavioral supervision

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00098892%3A_____%2F23%3A10158317" target="_blank" >RIV/00098892:_____/23:10158317 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15110/23:73622036

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.nel.edu/role-playing-in-cognitive-behavioral-supervision-2900/" target="_blank" >https://www.nel.edu/role-playing-in-cognitive-behavioral-supervision-2900/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Role-playing in cognitive behavioral supervision

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Role-play helps the supervisor present a moment of therapy, and reflect on what has happened to the therapist to the patient and further model the therapeutic skills. Usually, the supervisor or other supervisees (in group supervision) play the patient, and the therapist plays a significant moment in the psychotherapeutic session. Supervisors or supervisees in group supervision can play the patient in different situations, and can also reverse roles when the therapist plays their patient, and the supervisor plays the therapist. Before role-playing, there is a need to set a specific goal. The technique can focus on (a) case conceptualization; (b) assessment and optimization therapeutic strategies; (c) a better understanding of the therapeutic relationship. A variety of approaches can be used for role-playings, such as pattern learning, modelling, chaining, encouragement and feedback, or psychodrama techniques such as monologue, an empty chair, role change, alter-ego, using multiple chairs or toys.

  • Název v anglickém jazyce

    Role-playing in cognitive behavioral supervision

  • Popis výsledku anglicky

    Role-play helps the supervisor present a moment of therapy, and reflect on what has happened to the therapist to the patient and further model the therapeutic skills. Usually, the supervisor or other supervisees (in group supervision) play the patient, and the therapist plays a significant moment in the psychotherapeutic session. Supervisors or supervisees in group supervision can play the patient in different situations, and can also reverse roles when the therapist plays their patient, and the supervisor plays the therapist. Before role-playing, there is a need to set a specific goal. The technique can focus on (a) case conceptualization; (b) assessment and optimization therapeutic strategies; (c) a better understanding of the therapeutic relationship. A variety of approaches can be used for role-playings, such as pattern learning, modelling, chaining, encouragement and feedback, or psychodrama techniques such as monologue, an empty chair, role change, alter-ego, using multiple chairs or toys.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30215 - Psychiatry

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Neuroendocrinology Letters

  • ISSN

    0172-780X

  • e-ISSN

    2354-4716

  • Svazek periodika

    44

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LU - Lucemburské velkovévodství

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    74-85

  • Kód UT WoS článku

    001101641000003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85164846692