Role-playing in cognitive behavioral supervision
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00098892%3A_____%2F23%3A10158317" target="_blank" >RIV/00098892:_____/23:10158317 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15110/23:73622036
Výsledek na webu
<a href="https://www.nel.edu/role-playing-in-cognitive-behavioral-supervision-2900/" target="_blank" >https://www.nel.edu/role-playing-in-cognitive-behavioral-supervision-2900/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Role-playing in cognitive behavioral supervision
Popis výsledku v původním jazyce
Role-play helps the supervisor present a moment of therapy, and reflect on what has happened to the therapist to the patient and further model the therapeutic skills. Usually, the supervisor or other supervisees (in group supervision) play the patient, and the therapist plays a significant moment in the psychotherapeutic session. Supervisors or supervisees in group supervision can play the patient in different situations, and can also reverse roles when the therapist plays their patient, and the supervisor plays the therapist. Before role-playing, there is a need to set a specific goal. The technique can focus on (a) case conceptualization; (b) assessment and optimization therapeutic strategies; (c) a better understanding of the therapeutic relationship. A variety of approaches can be used for role-playings, such as pattern learning, modelling, chaining, encouragement and feedback, or psychodrama techniques such as monologue, an empty chair, role change, alter-ego, using multiple chairs or toys.
Název v anglickém jazyce
Role-playing in cognitive behavioral supervision
Popis výsledku anglicky
Role-play helps the supervisor present a moment of therapy, and reflect on what has happened to the therapist to the patient and further model the therapeutic skills. Usually, the supervisor or other supervisees (in group supervision) play the patient, and the therapist plays a significant moment in the psychotherapeutic session. Supervisors or supervisees in group supervision can play the patient in different situations, and can also reverse roles when the therapist plays their patient, and the supervisor plays the therapist. Before role-playing, there is a need to set a specific goal. The technique can focus on (a) case conceptualization; (b) assessment and optimization therapeutic strategies; (c) a better understanding of the therapeutic relationship. A variety of approaches can be used for role-playings, such as pattern learning, modelling, chaining, encouragement and feedback, or psychodrama techniques such as monologue, an empty chair, role change, alter-ego, using multiple chairs or toys.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
30215 - Psychiatry
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Neuroendocrinology Letters
ISSN
0172-780X
e-ISSN
2354-4716
Svazek periodika
44
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
LU - Lucemburské velkovévodství
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
74-85
Kód UT WoS článku
001101641000003
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85164846692