Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Historie kolejové dopravy z Brna do Líšně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00101435%3A_____%2F12%3A%230000032" target="_blank" >RIV/00101435:_____/12:#0000032 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Historie kolejové dopravy z Brna do Líšně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obyvatelé Líšně mohou využívat veřejnou dopravu již více než sto let. Nejprve to byla místní dráha vycházející z dnešní městské části Brno ? Černovice. Během druhé světové války byla tato dráha napojena na síť brněnské tramvaje a elektrifikována, což umožnilo zavedení provozu tramvajové linky z centra Brna. V roce 1964 byl provoz tramvají na posledním úseku této tratě mezi Stránskou skálou a Líšní zastaven, zbývající část přestavěna na rychlodráhu. Nová tramvajová rychlodráha byla postavena do líšeňského sídliště v letech 1986 a 1989, v roce 2004 pak prodloužena do stávající konečně poblíž náměstí Karla IV. Kapitola též popisuje lokomotivy, železniční vozy, tramvajové motorové a vlečné vozy používané na trati do Líšně.

  • Název v anglickém jazyce

    History of Rail Transport from Brno to Líšeň

  • Popis výsledku anglicky

    The inhabitants of Líšeň have been able to use public transport for over a century now. First there was a local railway started in a present Brno quarter Černovice. During the World War II this railway was connected to the tramway lines and electrificated. This enabled tram operation from the center of Brno to Líšeň. In 1964 a regular operation was stopped on last 2,7 km long stretch of former local railway Černovice ? Líšeň from Stránská skála. First part of this line was rebuilt to a tram A new tramline to a Líšeň housing estate built in 1986 and 1989 was lenghtended near the Karel IV square in 2004. The chapter provides a description of the rail vehicles ? locomotives, passanger railway cars, tram motor cars and tram trailers used on the railway toLíšeň.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Moravy nebylo a Líšeň už tu byla. Vlastivědné kapitoly

  • ISBN

    9788026026181

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    88-99

  • Počet stran knihy

    207

  • Název nakladatele

    Statutární město Brno ? Městská část Brno-Líšeň

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly