Artificial Intelligence Can Improve Patient Management at the Time of a Pandemic: The Role of Voice Technology
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00159816%3A_____%2F21%3A00075233" target="_blank" >RIV/00159816:_____/21:00075233 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.jmir.org/2021/5/e22959" target="_blank" >https://www.jmir.org/2021/5/e22959</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2196/22959" target="_blank" >10.2196/22959</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Artificial Intelligence Can Improve Patient Management at the Time of a Pandemic: The Role of Voice Technology
Popis výsledku v původním jazyce
Artificial intelligence-driven voice technology deployed on mobile phones and smart speakers has the potential to improve patient management and organizational workflow. Voice chatbots have been already implemented in health care-leveraging innovative telehealth solutions during the COVID-19 pandemic. They allow for automatic acute care triaging and chronic disease management, including remote monitoring, preventive care, patient intake, and referral assistance. This paper focuses on the current clinical needs and applications of artificial intelligence-driven voice chatbots to drive operational effectiveness and improve patient experience and outcomes.
Název v anglickém jazyce
Artificial Intelligence Can Improve Patient Management at the Time of a Pandemic: The Role of Voice Technology
Popis výsledku anglicky
Artificial intelligence-driven voice technology deployed on mobile phones and smart speakers has the potential to improve patient management and organizational workflow. Voice chatbots have been already implemented in health care-leveraging innovative telehealth solutions during the COVID-19 pandemic. They allow for automatic acute care triaging and chronic disease management, including remote monitoring, preventive care, patient intake, and referral assistance. This paper focuses on the current clinical needs and applications of artificial intelligence-driven voice chatbots to drive operational effectiveness and improve patient experience and outcomes.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
30300 - Health sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
JOURNAL OF MEDICAL INTERNET RESEARCH
ISSN
1438-8871
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CA - Kanada
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000655696700002
EID výsledku v databázi Scopus
—