Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Artificial Intelligence Can Improve Patient Management at the Time of a Pandemic: The Role of Voice Technology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00159816%3A_____%2F21%3A00075233" target="_blank" >RIV/00159816:_____/21:00075233 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jmir.org/2021/5/e22959" target="_blank" >https://www.jmir.org/2021/5/e22959</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2196/22959" target="_blank" >10.2196/22959</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Artificial Intelligence Can Improve Patient Management at the Time of a Pandemic: The Role of Voice Technology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Artificial intelligence-driven voice technology deployed on mobile phones and smart speakers has the potential to improve patient management and organizational workflow. Voice chatbots have been already implemented in health care-leveraging innovative telehealth solutions during the COVID-19 pandemic. They allow for automatic acute care triaging and chronic disease management, including remote monitoring, preventive care, patient intake, and referral assistance. This paper focuses on the current clinical needs and applications of artificial intelligence-driven voice chatbots to drive operational effectiveness and improve patient experience and outcomes.

  • Název v anglickém jazyce

    Artificial Intelligence Can Improve Patient Management at the Time of a Pandemic: The Role of Voice Technology

  • Popis výsledku anglicky

    Artificial intelligence-driven voice technology deployed on mobile phones and smart speakers has the potential to improve patient management and organizational workflow. Voice chatbots have been already implemented in health care-leveraging innovative telehealth solutions during the COVID-19 pandemic. They allow for automatic acute care triaging and chronic disease management, including remote monitoring, preventive care, patient intake, and referral assistance. This paper focuses on the current clinical needs and applications of artificial intelligence-driven voice chatbots to drive operational effectiveness and improve patient experience and outcomes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30300 - Health sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JOURNAL OF MEDICAL INTERNET RESEARCH

  • ISSN

    1438-8871

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000655696700002

  • EID výsledku v databázi Scopus