Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of AI-driven technology into education - a pilot study on the use of chatbots in foreign language learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F24%3A50021517" target="_blank" >RIV/62690094:18450/24:50021517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2024.2355385" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2024.2355385</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/2331186X.2024.2355385" target="_blank" >10.1080/2331186X.2024.2355385</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of AI-driven technology into education - a pilot study on the use of chatbots in foreign language learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Thanks to the continuous development of artificial intelligence (AI), more and more tools are available to help students to practice their language skills. Nowadays, there are various ways of using AI-driven technology in the process of language learning, one example is the use of chatbots. This pilot study aims to investigate the impact of the conversational chatbot on learning a foreign language and to understand learners&apos; perceptions of using a chatbot as a complementary language tool. Altogether 58 university students learning English as an applied foreign language with B2 and C1 levels of English proficiency participated in the experiment during the period of one month. The qualitative results show a significant improvement in the student&apos;s language skills thanks to the use of smart AI. Furthermore, the questionnaire survey reveals positive perceptions of this additional learning tool. Therefore, the findings indicate that working with this AI-driven technology can contribute to improving language skills and its perceived usefulness in the process of second language acquisition at the university level.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of AI-driven technology into education - a pilot study on the use of chatbots in foreign language learning

  • Popis výsledku anglicky

    Thanks to the continuous development of artificial intelligence (AI), more and more tools are available to help students to practice their language skills. Nowadays, there are various ways of using AI-driven technology in the process of language learning, one example is the use of chatbots. This pilot study aims to investigate the impact of the conversational chatbot on learning a foreign language and to understand learners&apos; perceptions of using a chatbot as a complementary language tool. Altogether 58 university students learning English as an applied foreign language with B2 and C1 levels of English proficiency participated in the experiment during the period of one month. The qualitative results show a significant improvement in the student&apos;s language skills thanks to the use of smart AI. Furthermore, the questionnaire survey reveals positive perceptions of this additional learning tool. Therefore, the findings indicate that working with this AI-driven technology can contribute to improving language skills and its perceived usefulness in the process of second language acquisition at the university level.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cogent Education

  • ISSN

    2331-186X

  • e-ISSN

    2331-186X

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    NO - Norské království

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    "Article Number: 2355385"

  • Kód UT WoS článku

    001238108600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85195181665