Sensitivities and uncertainties of eco-driving algorithm estimating train power consumption
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00177016%3A_____%2F20%3AN0000072" target="_blank" >RIV/00177016:_____/20:N0000072 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9191703" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9191703</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CPEM49742.2020.9191703" target="_blank" >10.1109/CPEM49742.2020.9191703</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Sensitivities and uncertainties of eco-driving algorithm estimating train power consumption
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a study of uncertainty propagation through the Train Simulator Algorithm (TSA). The algorithm is used to estimate train driving time, consumed and regenerated energy. These output quantities are important to optimize the driving profile of the train and minimize energy spending. The uncertainty propagation was calculated using the Monte Carlo method. The sensitivity of output uncertainties on the input uncertainties was evaluated for two different train tracks in Spain, Madrid Metro, and in Italy, Bolonia-Ozzano. Results will be used to improve eco-driving profiles.
Název v anglickém jazyce
Sensitivities and uncertainties of eco-driving algorithm estimating train power consumption
Popis výsledku anglicky
This paper describes a study of uncertainty propagation through the Train Simulator Algorithm (TSA). The algorithm is used to estimate train driving time, consumed and regenerated energy. These output quantities are important to optimize the driving profile of the train and minimize energy spending. The uncertainty propagation was calculated using the Monte Carlo method. The sensitivity of output uncertainties on the input uncertainties was evaluated for two different train tracks in Spain, Madrid Metro, and in Italy, Bolonia-Ozzano. Results will be used to improve eco-driving profiles.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings on 2020 Conference on Precision Electromagnetic Measurements (CPEM)
ISBN
978-1-5386-0973-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
1-2
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers ( IEEE )
Místo vydání
Denver, Colorado, USA
Místo konání akce
Denver, Colorado, USA
Datum konání akce
1. 1. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—