Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech version of Rey Auditory Verbal Learning test : Normative data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F14%3A10282504" target="_blank" >RIV/00216208:11110/14:10282504 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00023752:_____/14:43914503 RIV/00064165:_____/14:10282504

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13825585.2013.865699" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/13825585.2013.865699</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/13825585.2013.865699" target="_blank" >10.1080/13825585.2013.865699</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech version of Rey Auditory Verbal Learning test : Normative data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study provides normative data stratified by age for the Rey Auditory Verbal Learning test Czech version (RAVLT) derived from a sample of 306 cognitively normal subjects (20-85 years). Participants met strict inclusion criteria (absence of anyactive or past neurological or psychiatric disorder) and performed within normal limits on other neuropsychological measures. Our analyses revealed significant relationships between most RAVLT indices and age and education. Normative data are provided not only for basic RAVLT scores, but for the first time also for a variety of derived (gained/lost access, primacy/recency effect) and error scores. The study confirmed a logarithmic character of the learning slope and is consistent with other studies. Itenables the clinician to evaluate more precisely subject's RAVLT memory performance on a vast number of indices and can be viewed as a concrete example of Quantified Process Approach to neuropsychological assessment.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech version of Rey Auditory Verbal Learning test : Normative data

  • Popis výsledku anglicky

    The present study provides normative data stratified by age for the Rey Auditory Verbal Learning test Czech version (RAVLT) derived from a sample of 306 cognitively normal subjects (20-85 years). Participants met strict inclusion criteria (absence of anyactive or past neurological or psychiatric disorder) and performed within normal limits on other neuropsychological measures. Our analyses revealed significant relationships between most RAVLT indices and age and education. Normative data are provided not only for basic RAVLT scores, but for the first time also for a variety of derived (gained/lost access, primacy/recency effect) and error scores. The study confirmed a logarithmic character of the learning slope and is consistent with other studies. Itenables the clinician to evaluate more precisely subject's RAVLT memory performance on a vast number of indices and can be viewed as a concrete example of Quantified Process Approach to neuropsychological assessment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FH - Neurologie, neurochirurgie, neurovědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/NT13145" target="_blank" >NT13145: Národní normativní studie kognitivních determinant zdravého stárnutí</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aging, Neuropsychology, and Cognition

  • ISSN

    1382-5585

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    21

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    693-721

  • Kód UT WoS článku

    000342292100003

  • EID výsledku v databázi Scopus