Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Overview of the European university-based study programmes in the addictions field

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11110%2F17%3A10365443" target="_blank" >RIV/00216208:11110/17:10365443 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09687637.2016.1223603" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/09687637.2016.1223603</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/09687637.2016.1223603" target="_blank" >10.1080/09687637.2016.1223603</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Overview of the European university-based study programmes in the addictions field

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aims: We mapped and described university study programmes in the addictions field (USPA) in Europe, according to degrees, professional backgrounds, titles, methods of delivery, duration, entrance requirements, fees, clinical practice requirements and courses offered. Methods: The study consisted of two parts: 1) a general mapping of USPA - utilising online databases of scientific literature, and subsequently the Google search engine and 2) a content analysis of the identified study programmes&apos; websites according to a set of a priori research questions. Findings: A total of 34 USPA were located at 25 universities in eight different European countries. 43.6% (n=18) were master&apos;s, 15.4% (n=6) bachelor&apos;s and 12.8% (n=4) Ph.D. study programmes. Only the Czech Republic offers education across all three levels. The background of many USPA is built on medical (n=5), social (n=5) and psychological (n=4) foundations. Ten programmes are offered both full-time and part-time, and 62% charge tuition. Half of the programmes have clinical practice as a part of the degree requirement. Conclusions: In recent years, the number of specialised education programmes that aim to prepare a new professional workforce has been growing. The findings provide a basis for discussion and cooperation among programmes and universities.

  • Název v anglickém jazyce

    Overview of the European university-based study programmes in the addictions field

  • Popis výsledku anglicky

    Aims: We mapped and described university study programmes in the addictions field (USPA) in Europe, according to degrees, professional backgrounds, titles, methods of delivery, duration, entrance requirements, fees, clinical practice requirements and courses offered. Methods: The study consisted of two parts: 1) a general mapping of USPA - utilising online databases of scientific literature, and subsequently the Google search engine and 2) a content analysis of the identified study programmes&apos; websites according to a set of a priori research questions. Findings: A total of 34 USPA were located at 25 universities in eight different European countries. 43.6% (n=18) were master&apos;s, 15.4% (n=6) bachelor&apos;s and 12.8% (n=4) Ph.D. study programmes. Only the Czech Republic offers education across all three levels. The background of many USPA is built on medical (n=5), social (n=5) and psychological (n=4) foundations. Ten programmes are offered both full-time and part-time, and 62% charge tuition. Half of the programmes have clinical practice as a part of the degree requirement. Conclusions: In recent years, the number of specialised education programmes that aim to prepare a new professional workforce has been growing. The findings provide a basis for discussion and cooperation among programmes and universities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30312 - Substance abuse

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Drugs: Education, Prevention and Policy

  • ISSN

    0968-7637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    485-491

  • Kód UT WoS článku

    000415717800008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84986223353