Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení dopadu systémových změn ve vysokém školství zavedených zákonem č. 137/2016 Sb. – profesně zaměřené studijní programy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F28576217%3A_____%2F22%3AN0000003" target="_blank" >RIV/28576217:_____/22:N0000003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení dopadu systémových změn ve vysokém školství zavedených zákonem č. 137/2016 Sb. – profesně zaměřené studijní programy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem projektu bylo zjistit a ověřit, jakým způsobem ovlivnily změny, způsobené novou legislativní úpravou v některých segmentech vysokého školství, nastavení studijních programů a také zjistit dopady na hlavní aktéry, tj. na vysoké školy. Dále bylo cílem zjistit dopady institucionálních akreditací a zvýšených nároků na vnitřní řízení kvality na vysokých školách (struktura studijních programů, především u nově vzniklých programů, vnitřní procesy) a zmapovat vývoj profesně zaměřených studijních programů a parametrů, ve kterých se liší od akademických studijních programů. Cílem této části bylo zmapovat vývoj profesně zaměřených studijních programů a parametry, ve kterých se liší od akademických studijních programů. To zahrnuje deskripci nabídky předmětů, popis typů odborníků z praxe, ale i akademiků, kteří v těchto programech pracují. Výzkum dostupných dat je doplněn kvalitativními zjištěními jak od garantů studijních programů, tak dalších účastníků. Kvalitativní šetření bylo realizováno celkem na 13 vysokých školách.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of the impact of systemic changes in college education introduced by Act No. 137/2016 Coll. - professionally oriented study programmes

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the project was to identify and verify how the changes caused by the new legislation in some segments of college education have affected the setting of study programmes and also to identify the impact on the main actors, i.e. universities. Furthermore, the aim was to identify the impact of institutional accreditation and increased demands on internal quality management in universities and colleges (structure of study programmes, especially for newly established programmes, internal processes) and to map the development of professionally oriented study programmes and the parameters in which they differ from academic study programmes. The aim of this part was to map the development of vocationally oriented study programmes and the parameters in which they differ from academic study programmes. This includes a description of the course offerings, a description of the types of practitioners as well as academics who work in these programmes. The research of available data is complemented by qualitative findings from both degree programme sponsors and other participants. The qualitative research was carried out at a total of 13 universities.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TITSMSMT933" target="_blank" >TITSMSMT933: Hodnocení dopadu systémových změn ve vysokém školství od roku 2016</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    59

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Neuveden

  • Verze