Hodnocení dopadu systémových změn ve vysokém školství zavedených zákonem č. 137/2016 Sb. – profesně zaměřené studijní programy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F28576217%3A_____%2F22%3AN0000003" target="_blank" >RIV/28576217:_____/22:N0000003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení dopadu systémových změn ve vysokém školství zavedených zákonem č. 137/2016 Sb. – profesně zaměřené studijní programy
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem projektu bylo zjistit a ověřit, jakým způsobem ovlivnily změny, způsobené novou legislativní úpravou v některých segmentech vysokého školství, nastavení studijních programů a také zjistit dopady na hlavní aktéry, tj. na vysoké školy. Dále bylo cílem zjistit dopady institucionálních akreditací a zvýšených nároků na vnitřní řízení kvality na vysokých školách (struktura studijních programů, především u nově vzniklých programů, vnitřní procesy) a zmapovat vývoj profesně zaměřených studijních programů a parametrů, ve kterých se liší od akademických studijních programů. Cílem této části bylo zmapovat vývoj profesně zaměřených studijních programů a parametry, ve kterých se liší od akademických studijních programů. To zahrnuje deskripci nabídky předmětů, popis typů odborníků z praxe, ale i akademiků, kteří v těchto programech pracují. Výzkum dostupných dat je doplněn kvalitativními zjištěními jak od garantů studijních programů, tak dalších účastníků. Kvalitativní šetření bylo realizováno celkem na 13 vysokých školách.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of the impact of systemic changes in college education introduced by Act No. 137/2016 Coll. - professionally oriented study programmes
Popis výsledku anglicky
The objective of the project was to identify and verify how the changes caused by the new legislation in some segments of college education have affected the setting of study programmes and also to identify the impact on the main actors, i.e. universities. Furthermore, the aim was to identify the impact of institutional accreditation and increased demands on internal quality management in universities and colleges (structure of study programmes, especially for newly established programmes, internal processes) and to map the development of professionally oriented study programmes and the parameters in which they differ from academic study programmes. The aim of this part was to map the development of vocationally oriented study programmes and the parameters in which they differ from academic study programmes. This includes a description of the course offerings, a description of the types of practitioners as well as academics who work in these programmes. The research of available data is complemented by qualitative findings from both degree programme sponsors and other participants. The qualitative research was carried out at a total of 13 universities.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TITSMSMT933" target="_blank" >TITSMSMT933: Hodnocení dopadu systémových změn ve vysokém školství od roku 2016</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
59
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Neuveden
Verze
—