Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení dopadu systémových změn ve vysokém školství zavedených zákonem č. 137/2016 Sb. – vnitřní systémy zajišťování kvality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F28576217%3A_____%2F22%3AN0000004" target="_blank" >RIV/28576217:_____/22:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení dopadu systémových změn ve vysokém školství zavedených zákonem č. 137/2016 Sb. – vnitřní systémy zajišťování kvality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem projektu bylo zjistit a ověřit, jakým způsobem ovlivnily změny, způsobené novou legislativní úpravou v některých segmentech vysokého školství, nastavení studijních programů a také zjistit dopady na hlavní aktéry, tj. na vysoké školy. Dále bylo cílem zjistit dopady institucionálních akreditací a zvýšených nároků na vnitřní řízení kvality na vysokých školách (struktura studijních programů, především u nově vzniklých programů, vnitřní procesy) a zmapovat vývoj profesně zaměřených studijních programů a parametrů, ve kterých se liší od akademických studijních programů. Cílem předmětné části o institucionálních akreditacích (IA) a vnitřních systémech zajišťování kvality bylo zjistit, jaký dopad IA a zvýšené nároky na vnitřní řízení kvality na vysokých školách měly na strukturu studijních programů (především nově vznikající programy) a vnitřní procesy. Byla využita sekundární data o nastavených procesech a studijních programech nebo kvalitativní metody (individuální rozhovory, focus groups). Kvalitativní šetření proběhlo na 13 vysokých školách.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of the impact of systemic changes in college education introduced by Act No. 137/2016 Coll. - internal quality assurance systems

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the project was to identify and verify how the changes caused by the new legislation in some segments of college education have affected the setting of study programmes and also to identify the impact on the main actors, i.e. universities. Furthermore, the aim was to identify the impact of institutional accreditation and increased demands on internal quality management in universities and colleges (structure of study programmes, especially for newly established programmes, internal processes) and to map the development of professionally oriented study programmes and the parameters in which they differ from academic study programmes. The aim of the subject section on institutional accreditation (IA) and internal quality assurance systems was to find out what impact IA and the increased demands on internal quality management in universities and colleges have had on the structure of study programmes (especially newly created programmes) and internal processes. The implementation of the result was carried out through a combination of qualitative and quantitative data use. The investigation on which the analysis is based was carried out at a total of 13 universities.

Klasifikace

  • Druh

    V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TITSMSMT933" target="_blank" >TITSMSMT933: Hodnocení dopadu systémových změn ve vysokém školství od roku 2016</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Počet stran výsledku

    61

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

    Neuveden

  • Verze