Hodnocení systémových změn ve vysokém školství zavedených zákonem č. 137/2016 Sb. – institucionální akreditace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F28576217%3A_____%2F22%3AN0000001" target="_blank" >RIV/28576217:_____/22:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení systémových změn ve vysokém školství zavedených zákonem č. 137/2016 Sb. – institucionální akreditace
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem projektu bylo zjistit a ověřit, jakým způsobem ovlivnily změny, způsobené novou legislativní úpravou v některých segmentech vysokého školství, nastavení studijních programů a také zjistit dopady na hlavní aktéry, tj. na vysoké školy. Dále bylo cílem zjistit dopady institucionálních akreditací a zvýšených nároků na vnitřní řízení kvality na vysokých školách (struktura studijních programů, především u nově vzniklých programů, vnitřní procesy) a zmapovat vývoj profesně zaměřených studijních programů a parametrů, ve kterých se liší od akademických studijních programů. Cílem předmětné části o institucionálních akreditacích (IA) a vnitřních systémech zajišťování kvality bylo zjistit, jaký dopad IA a zvýšené nároky na vnitřní řízení kvality na vysokých školách měly na strukturu studijních programů (především nově vznikající programy) a vnitřní procesy. Realizace výsledku byla provedena prostředním kombinace využití kvalitativních a kvantitativních dat. Šetření, na základě kterého je analýza provedena, bylo provedeno celkem na 13 vysokých školách.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of the impact of systemic changes in college education introduced by Act No. 137/2016 Coll. - institutional accreditation
Popis výsledku anglicky
The objective of the project was to identify and verify how the changes caused by the new legislation in some segments of college education have affected the setting of study programmes and also to identify the impact on the main actors, i.e. universities. Furthermore, the aim was to identify the impact of institutional accreditation and increased demands on internal quality management in universities and colleges (structure of study programmes, especially for newly established programmes, internal processes) and to map the development of professionally oriented study programmes and the parameters in which they differ from academic study programmes. The aim of the subject section on institutional accreditation (IA) and internal quality assurance systems was to find out what impact IA and the increased demands on internal quality management in universities and colleges have had on the structure of study programmes (especially newly created programmes) and internal processes. The implementation of the result was carried out through a combination of qualitative and quantitative data use. The investigation on which the analysis is based was carried out at a total of 13 universities.
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TITSMSMT933" target="_blank" >TITSMSMT933: Hodnocení dopadu systémových změn ve vysokém školství od roku 2016</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
44
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Neuveden
Verze
—