Výkonová orientace v akademickém kontextu: test mediačního modelu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F10%3A00002761" target="_blank" >RIV/00216208:11120/10:00002761 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00023752:_____/10:00001070
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výkonová orientace v akademickém kontextu: test mediačního modelu
Popis výsledku v původním jazyce
Primárním cílem studie bylo testování modelu předpokládajícího mediační efekt studijní strategie, odhadnuté Dotazníkem přístupu k učení a studiu-ALSI, na vztah mezi výkonovou orientací, zjišťovanou Dotazníkem výkonové orientace-AGQ, a průměrnými výsledkystudentů u zkoušek ve čtvrtém roce studia medicíny. Sekundárním cílem bylo ověření struktury Dotazníku výkonové orientace jako předpokladu pro realizaci primárního cíle. Soubor a procedura: Soubor tvořilo 94 studentů medicíny (63 studentek a 31 studentů; průměrný věk 23,15; SD = 0,08; rozsah 22-25 let). Autoreferenční data byla shromážděna na počátku sedmého semestru po skončení výuky, údaje o hodnocení akademického výkonu z registru fakulty po ukončení zkouškového období. Účast studentů byla neanonymní, dobrovolná, podmíněná informovaným souhlasem. Statistická analýza: Vztahy mezi proměnnými, založené na odhadu asymptotické kovarianční matice polychorických korelací, byly analyzovány metodou strukturálních rovnic s použitím odhadu max
Název v anglickém jazyce
Achievement orientation in academic context test of mediation model
Popis výsledku anglicky
The primary aim of the study was to examine achievement orientation as a predictor of students GPA in the fourth year of medical study mediated by the self-reported study strategy The secondary aim was to test psychometric parameters of the Achievement Goal Questionnaire as the prerequisite for the primary aim. Subjects and setting The subjects consisted of 94 students of medicine (31 men, 63 women, average age 23,15, SD = 0,08, range 22 - 25 years) The self-reported data were collected at the beginningof the seven semester and the exam results from the faculty register at the end of the academic year Participation was voluntary, nonanonymous, and conditional on the Informed consent. Statistical analysis Relations among variables based on an estimateof the asymptotic sampling covariance matrix of the polychoric sample correlations, were analyzed by structural equation modeling using Maximum Likelihood estimation. Results Analysis of data brought acceptable support for (a) the propose
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Československá psychologie
ISSN
0009-062X
e-ISSN
—
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000284340400002
EID výsledku v databázi Scopus
—