Vnímání stupně odpovědnosti za žákovu školní úspěšnost
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000840" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000840 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vnímání stupně odpovědnosti za žákovu školní úspěšnost
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek na podkladě výzkumného šetření dotazníkem RSA (Responsibility for Student Achievement Questionnaire) prezentuje subjektivní vnímání stupně odpovědnosti za školní úspěšnost a neúspěšnost žáků studenty učitelství primárního vzdělávání těsně po absolvování souvislé pedagogické praxe na 1. stupni základní školy. Cílem šetření bylo komparovat výpovědi studentů prezenčního studia s výpověďmi studentů čtvrtého ročníků kombinovaného studia, kteří vyučují na 1. stupni základní školy. Zjištěná data jsouporovnána s výpověďmi studentů učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů závěrečného ročníku prezenčního studia po absolvování završující čtyřtýdenní souvislé pedagogické praxe na druhém stupni základní školy. Studenti učitelství prezenčního studia i studenti kombinovaného studia (tj. vyučující na 1. stupni základní školy) přisuzovali ve sledovaném šetření podíl na školním úspěchu v průměru více učiteli než žákovi. Vyšší podíl na neúspěchu žákovi než učiteli přisuzovali v průměru učite
Název v anglickém jazyce
Perception of the level of responsibility for pupils´ school success
Popis výsledku anglicky
Post on the basis of the research questionnaire (RSA Responsibility for Student Achievement Questionnaire) presents the subjective perception of the degree of responsibility for school success and failure of pupils in primary education student teachers immediately after the completion of continuous teaching experience at the 1st primary school. The aim of investigation was to compare the dismissal full-time students with fourth grade students' allegations of the combined studies, who taught at the 1st primary school. The observed data are compared with allegations of student teachers of general subjects of the final year of full-time study after completing a four-week continuous crowning of teaching experience in secondary school. Students study full-time teachers and students combined study (ie, teaching the 1st grade of primary school) attributed the observed proportion of inquiries to the success of school teachers, on average, more than a student. A higher proportion of student fai
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalita ve vzdělávání. Sborník příspěvků z XX. výroční konference ČAPV.
ISBN
978-80-7290-620-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
221-227
Název nakladatele
UK PedF
Místo vydání
Praha, UK PedF
Místo konání akce
Praha UK PedF
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—