Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Škola přátelská dětem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F12%3A43907059" target="_blank" >RIV/00216208:11120/12:43907059 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.szu.cz/svi/hygiena/archiv/h2012-2-07-full.pdf" target="_blank" >http://www.szu.cz/svi/hygiena/archiv/h2012-2-07-full.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Škola přátelská dětem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje projekt UNICEF Škola přátelská dětem; seznamuje ve stručnosti s manuálem projektu. Projekt byl motivován skutečností, že denně navštěvuje základní a střední školy více než dvě miliardy dětí a školní docházka není pro všechny pozitivnízkušeností (např. pitná voda, školní nábytek, trestání, ponižování dětí atd.). Cílem projektu je vytvořit přátelské prostředí pro všechny děti. Klíčové principy projektu jsou: inkluzivní vzdělávání, demokratická participace dětí, podporující prostředí scílem rozvoje osobnosti dětí a zajištění kvalitního vzdělávání. Jádrem projektu jsou práva dětí. Model Škola přátelská dětem zahrnuje následující oblasti: 1. umístění, exteriér a dispozice interiéru, 2. škola a komunita, 3. škola jako ochraňující prostředí a 4. vyučování. Záměrem projektu je, aby všechny školy mohly být identifikované jako školy přátelské dětem. To předpokládá, že si každá škola vypracuje svůj vlastní projekt a jeho realizaci ověří metodou dotazníkového šetření. Škola sp

  • Název v anglickém jazyce

    Child friendly school

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the UNICEF project Child Friendly Schools; it acquaints us with the manual of projects in brief. The project was motivated by the reality that basic and secondary schools are visited by more then two billions children daily, and schooling is not for every child a positive experience (for example: drinking water, school furniture, punishment and humiliation and others). The aim of this project is the creation of a friendly school environment for all children. The key principles of the project are: inclusive education, democratic participation of children, a supporting environment with the aim of developing the child?s personality and ensuzing an excellent education. The core of the project are the rights of children. The model of Child Friendly Schools consists of four areas: 1) location, design and construction, 2) the school and the community, 3) the school as a protective environment, and 4) learners, teachers and school management. The purpose of the project is

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hygiena: časopis pro ochranu a podporu zdraví

  • ISSN

    1802-6281

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57/2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    72-74

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus