Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výuka slovní zásoby skrze příběh: využití kazuistik při výuce lékařské češtiny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F24%3A43927579" target="_blank" >RIV/00216208:11120/24:43927579 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fmed.uniba.sk/uploads/media/Kvalita_jazykoveho_vzdelavania_na_vysokych_skolach_v_Europe_VIII.pdf" target="_blank" >https://www.fmed.uniba.sk/uploads/media/Kvalita_jazykoveho_vzdelavania_na_vysokych_skolach_v_Europe_VIII.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výuka slovní zásoby skrze příběh: využití kazuistik při výuce lékařské češtiny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá využitím kazuistik ve výuce lékařské češtiny pro cizince. Pokusíme se doložit, že kazuistiky nabízejí řadu výhod, uveďme alespoň tři: 1) kazuistika v sobě vždy skrývá příběh - a všichni dobře víme, že příběh velmi pomáhá i při studiu jazyka; 2) zahraniční studenti medicíny si jazyk často osvojují skrze &quot;prefabrikáty&quot;, skrze osvojené konstrukce či věty, používané v určitém kontextu - a vhodně uspořádané kazuistiky takové konstrukce nabízejí právě i s příslušným kontextem; 3) kazuistiky mají i přímou obsahovou vazbu na činnost studentů na praxích v nemocnici, tj. dochází k vhodnému propojení obsahové, lékařské materie s jazykem. Příspěvek soustavně popíše možnosti využívání kazuistik při výuce lékařské češtiny a uvede i zcela konkrétní příklady z didaktické praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching Vocabulary through Story: the Use of Case Studies in Teaching Medical Czech

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the use of case studies in teaching medical Czech to foreigners. We will try to prove that case studies offer a number of advantages, to mention at least three: 1) a case study always contains a story - and we all know that a story is also very helpful in learning a language; 2) foreign medical students often acquire language through &quot;prefabricated&quot; constructions or sentences used in a certain context - and appropriately arranged case study offer such constructions with the appropriate context; 3) case study also have a direct content link to the students&apos; activities in the hospital, i.e. There is an appropriate connection between the content, medical matter and language. The paper will systematically describe the possibilities of using case studies in teaching medical Czech and will also give specific examples from didactic practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60200 - Languages and Literature

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kvalita jazykového vzdelávania na vysokých školách v Európe VIII

  • ISBN

    978-80-7435-934-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    68-74

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    5. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku