Výuka slovní zásoby skrze příběh: využití kazuistik při výuce lékařské češtiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11120%2F24%3A43927579" target="_blank" >RIV/00216208:11120/24:43927579 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fmed.uniba.sk/uploads/media/Kvalita_jazykoveho_vzdelavania_na_vysokych_skolach_v_Europe_VIII.pdf" target="_blank" >https://www.fmed.uniba.sk/uploads/media/Kvalita_jazykoveho_vzdelavania_na_vysokych_skolach_v_Europe_VIII.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výuka slovní zásoby skrze příběh: využití kazuistik při výuce lékařské češtiny
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá využitím kazuistik ve výuce lékařské češtiny pro cizince. Pokusíme se doložit, že kazuistiky nabízejí řadu výhod, uveďme alespoň tři: 1) kazuistika v sobě vždy skrývá příběh - a všichni dobře víme, že příběh velmi pomáhá i při studiu jazyka; 2) zahraniční studenti medicíny si jazyk často osvojují skrze "prefabrikáty", skrze osvojené konstrukce či věty, používané v určitém kontextu - a vhodně uspořádané kazuistiky takové konstrukce nabízejí právě i s příslušným kontextem; 3) kazuistiky mají i přímou obsahovou vazbu na činnost studentů na praxích v nemocnici, tj. dochází k vhodnému propojení obsahové, lékařské materie s jazykem. Příspěvek soustavně popíše možnosti využívání kazuistik při výuce lékařské češtiny a uvede i zcela konkrétní příklady z didaktické praxe.
Název v anglickém jazyce
Teaching Vocabulary through Story: the Use of Case Studies in Teaching Medical Czech
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the use of case studies in teaching medical Czech to foreigners. We will try to prove that case studies offer a number of advantages, to mention at least three: 1) a case study always contains a story - and we all know that a story is also very helpful in learning a language; 2) foreign medical students often acquire language through "prefabricated" constructions or sentences used in a certain context - and appropriately arranged case study offer such constructions with the appropriate context; 3) case study also have a direct content link to the students' activities in the hospital, i.e. There is an appropriate connection between the content, medical matter and language. The paper will systematically describe the possibilities of using case studies in teaching medical Czech and will also give specific examples from didactic practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60200 - Languages and Literature
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Kvalita jazykového vzdelávania na vysokých školách v Európe VIII
ISBN
978-80-7435-934-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
68-74
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
5. 10. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—