E-learning respektující potřeby studentů: nabízení, vyhledávání a využívání pomoci při učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F03%3A00002127" target="_blank" >RIV/00216208:11150/03:00002127 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
E-learning respektující potřeby studentů: nabízení, vyhledávání a využívání pomoci při učení
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie porovnala vyhledávání pomoci při tradičním vyučování ve třídě (classroom instruction) a při elektronickém učení (e-learning). Analyzovala zvláštnosti počítačových systémů pro poskytování pomoci studentům během učení. Pro žákovo učení ipro jeho adaptivní vyhledávání pomoci (adaptive help-seeking) je zásadní vztah mezi tím, co se svěří počítači a co je ponecháno na iniciativě studenta samotného. Proto studie klade důraz na studentovu autoregulaci (self-regulation) učení. V pokročilejších fázích učení na vnější řízení (extrinsic control) studenta počítačovým programem ustupovat ve prospěch autoregulace.
Název v anglickém jazyce
E-learning designed for meeting student's needs: help-offering, help-seeking, help-utilization in learning
Popis výsledku anglicky
This review compared search for help during traditional classroom instruction and e-learning. It analysed the specificities of computer systems in offer of help to students during learning. The basic relationship for the student's learning and his/her adaptive help-seeking is between what is given to the computer and what is kept to the own student's iniciative. That is why the review put emphasis to the student's self-regulation in learning. In the more advanced phases of learning at the extrinsic control of a student with the computer programme retrocede to the benefit of self-regulation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F02%2F0829" target="_blank" >GA406/02/0829: Matematické vzdělávání orientované na žáka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education
ISBN
80-7042-993-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
31-45
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Rožnov pod Radhoštěm
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—