Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interpersonální styl učitelů: teorie, diagnostika a výsledky výzkumů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F04%3A00002118" target="_blank" >RIV/00216208:11150/04:00002118 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interpersonální styl učitelů: teorie, diagnostika a výsledky výzkumů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová studie se skládá z pěti částí. Nejprve jsou stručně vyloženy hlavní směry ve výzkumu výukové interakce. Dále je detailně rozebrána teorie osobnosti založená na Learyho modelu interpersonálního chování jedince. V třetí části přibližujeme diagnostické metody t.j. standardizované pozorování učitele nebo dotazník QTI (Questionnaire on Teacher Interaction). Ve čtvrté části shrnujeme výsledky výzkumu učitelova interpersonálního chování (determinanty: gender, etnický původ, délka pedagogické praxe,vyučované předměty, složení třídy, klima ve třídě apod.) V páté části diskutujeme o limitech metod, které se používají pro diagnostiku interpersonálního chování učitele.

  • Název v anglickém jazyce

    Interpersonal behavior of teachers: theory, assessment and research results

  • Popis výsledku anglicky

    The review paper consists of five parts. First, a brief characteristic of the main trends in research in classroom interaction is explained. Second a detailed presentation of the personality theory based on the Leary models of interpersonal behavior, including its educational implications. Third part describes assessment methods, i.e. standardized observation or Questionnaire on Teacher Interaction. The fourth part summarizes the findings of the research of teacher interpersonal behavior (determinants:gender, ethnicity, years of teaching practice of a teacher, teaching subjects, grades, class composition, classroom climate etc.). The fifth part discusses the limits of the methods of assessment of the interpersonal behavior of teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F03%2F0940" target="_blank" >GA406/03/0940: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    3330-3815

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    54

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    101-128

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus