Interpersonální styl učitelů: teorie, diagnostika a výsledky výzkumů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F04%3A00002118" target="_blank" >RIV/00216208:11150/04:00002118 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interpersonální styl učitelů: teorie, diagnostika a výsledky výzkumů
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie se skládá z pěti částí. Nejprve jsou stručně vyloženy hlavní směry ve výzkumu výukové interakce. Dále je detailně rozebrána teorie osobnosti založená na Learyho modelu interpersonálního chování jedince. V třetí části přibližujeme diagnostické metody t.j. standardizované pozorování učitele nebo dotazník QTI (Questionnaire on Teacher Interaction). Ve čtvrté části shrnujeme výsledky výzkumu učitelova interpersonálního chování (determinanty: gender, etnický původ, délka pedagogické praxe,vyučované předměty, složení třídy, klima ve třídě apod.) V páté části diskutujeme o limitech metod, které se používají pro diagnostiku interpersonálního chování učitele.
Název v anglickém jazyce
Interpersonal behavior of teachers: theory, assessment and research results
Popis výsledku anglicky
The review paper consists of five parts. First, a brief characteristic of the main trends in research in classroom interaction is explained. Second a detailed presentation of the personality theory based on the Leary models of interpersonal behavior, including its educational implications. Third part describes assessment methods, i.e. standardized observation or Questionnaire on Teacher Interaction. The fourth part summarizes the findings of the research of teacher interpersonal behavior (determinants:gender, ethnicity, years of teaching practice of a teacher, teaching subjects, grades, class composition, classroom climate etc.). The fifth part discusses the limits of the methods of assessment of the interpersonal behavior of teachers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F03%2F0940" target="_blank" >GA406/03/0940: Psychosociální klima školy - teorie, diagnostika, možné intervence</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
3330-3815
e-ISSN
—
Svazek periodika
54
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
101-128
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—