Interakční vzorce ve výuce tělesné výchovy: Představení výzkumného projektu.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14510%2F08%3A00024977" target="_blank" >RIV/00216224:14510/08:00024977 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Interakční vzorce ve výuce tělesné výchovy: Představení výzkumného projektu.
Popis výsledku v původním jazyce
Učitel a žáci se při výuce vzájemně ovlivňují. Toto vzájemné ovlivňování (interakce) se významnou měrou podílí na výsledcích výuky. Na základě vlastností osobnosti učitele a jeho pojetí výuky uplatňuje každý učitel osobité interakční vzorce, které se ještě dotváří v souvislosti s konkrétním chováním a jednáním určité třídy, resp. žáků. V příspěvku představujeme design výzkumného projektu GA ČR, jehož cílem je analyzovat a popsat interakční vzorce učitelů tělesné výchovy na 2. stupni ZŠ. Teoretický základ výzkumu je ukotven v systémovém pojetí interakce a komunikace a v Learyho teorii interpersonálního chování.
Název v anglickém jazyce
Interaction Patterns in the Physical Education: Presentation of the Research Project
Popis výsledku anglicky
The teacher and pupils influence each other in the classroom. This influencing (interaction) defines to a certain extent the results of teaching and learning. Based on their personal characteristics and their beliefs about teaching, each teacher uses individual interaction patterns that then differ when applied to particular pupils in particular classes. This paper presents the design of a GA ČR research project that aims at a description and analysis of interaction patterns of lower secondary PhysicalEducation teachers. The theoretical basis of the project lies in the systemic approach to interaction and communication and in Learys theory of interpersonal behaviour.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F08%2FP252" target="_blank" >GP406/08/P252: Typologie učitelů tělesné výchovy z hlediska jejich interakčních vzorců</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Učitel a žák v současné škole.
ISBN
978-80-210-4752-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
—
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—