Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

3D Models of Historical Objects in Teaching at the 1st Level of Primary School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F15%3A50003240" target="_blank" >RIV/62690094:18440/15:50003240 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002281" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815002281</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.198" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.198</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    3D Models of Historical Objects in Teaching at the 1st Level of Primary School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the study was to find out what effect has on teaching process utilization of gamification elements, concrete 3D models of historical objects from the Czech Republic in the subject Man and his world if introduction of gamification effects pedagogical interaction and communication between teacher and pupils. Three lessons were analyzed on the base of videos. In each followed lesson the index of interaction was higher than 1, so pupils were more active than teacher. Discussions with teachers and their reflection of lesson were realized for completing. Introduction of 3D models in lessons and even elements of gamification could influence pedagogical interaction and communication between teacher and pupils. On the other hand we must be aware of that the constructive approach to teaching and thus an increase of activity does not depend on technology but in the first place on the personality and competences of teacher.

  • Název v anglickém jazyce

    3D Models of Historical Objects in Teaching at the 1st Level of Primary School

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to find out what effect has on teaching process utilization of gamification elements, concrete 3D models of historical objects from the Czech Republic in the subject Man and his world if introduction of gamification effects pedagogical interaction and communication between teacher and pupils. Three lessons were analyzed on the base of videos. In each followed lesson the index of interaction was higher than 1, so pupils were more active than teacher. Discussions with teachers and their reflection of lesson were realized for completing. Introduction of 3D models in lessons and even elements of gamification could influence pedagogical interaction and communication between teacher and pupils. On the other hand we must be aware of that the constructive approach to teaching and thus an increase of activity does not depend on technology but in the first place on the personality and competences of teacher.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    830-836

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Kyrenia, CYPRUS

  • Datum konání akce

    22. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380543800114