Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testing language competence of tertiary students in LSP courses: collective monograph

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F14%3A10321904" target="_blank" >RIV/00216208:11150/14:10321904 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Testing language competence of tertiary students in LSP courses: collective monograph

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Each language teacher who is teaching tertiary students has to deal with testing their language skills. When the L2 is taught within philological programs (future teachers of L2, interpreters, translators, PR people and the like) testing can follow standard course books and additional materials. On the other hand, if the L2 is taught to non-philologists (L2 for specific purposes), testing language skills is more complicated and suffers from a lack of both testing and methodology materials. The goal of this monograph is to give some opinions on the possibilities of testing L2 for specific purpose. Most of the papers draw on the research of individual authors and show the possible ways of evaluating individual skills - listening, reading, writing and speaking. As teaching L2 for specific purposes is really very different from any other type of language teaching and in view of the fact that testing is a key part of each course, we have decided to initiate a forum of good practice and teac

  • Název v anglickém jazyce

    Testing language competence of tertiary students in LSP courses: collective monograph

  • Popis výsledku anglicky

    Each language teacher who is teaching tertiary students has to deal with testing their language skills. When the L2 is taught within philological programs (future teachers of L2, interpreters, translators, PR people and the like) testing can follow standard course books and additional materials. On the other hand, if the L2 is taught to non-philologists (L2 for specific purposes), testing language skills is more complicated and suffers from a lack of both testing and methodology materials. The goal of this monograph is to give some opinions on the possibilities of testing L2 for specific purpose. Most of the papers draw on the research of individual authors and show the possible ways of evaluating individual skills - listening, reading, writing and speaking. As teaching L2 for specific purposes is really very different from any other type of language teaching and in view of the fact that testing is a key part of each course, we have decided to initiate a forum of good practice and teac

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-260-6520-3

  • Počet stran knihy

    75

  • Název nakladatele

    TAH reklamní agentura

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Kód UT WoS knihy