Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výukové případové studie a jejich využití

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F16%3A10326807" target="_blank" >RIV/00216208:11150/16:10326807 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.orbisscholae.cz/archiv/2016/2016_1_05.pdf" target="_blank" >http://www.orbisscholae.cz/archiv/2016/2016_1_05.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2016.16" target="_blank" >10.14712/23363177.2016.16</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výukové případové studie a jejich využití

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek shrnuje současné poznatky o případových studiích, které se používají pro pedagogické, nikoli výzkumné účely. Konstatuje, že se v České republice případové studie využívají na vysokých školách při výuce řady studijních oborů, ale jen minimálně při přípravě budoucích učitelů. Výklad nejprve definuje pojem výuková případová studie a poté charakterizuje její funkce a možné typy. Podrobněji rozebírá strukturní složky výukové případové studie a ilustruje je konkrétním příkladem. Obecný výklad je doplněn o příklady případových studií, které se užívají (především v USA) pro výuku psychologie u budoucích učitelů a budoucích psychologů. Nedílnou součástí kvalitní výukové případové studie je didaktický manuál pro učitele. Výklad proto přibližuje i jeho strukturu. Zahraniční zkušenosti ukazují, že výukové případové studie nemusejí vytvářet pouze učitelé, ale také (pod jejich vedením) studenti. Kromě výčtu výhod případových studií jsou v závěru shrnuty i jejich slabé stránky. Podstatné je, že výukové případové studie posluchačům vysokých škol konkretizují obecné pojmy a obecné zákonitosti, přibližují jim typy problémů, které je v praxi čekají, učí je profesionálnímu uvažování a kvalifikovanému rozhodování.

  • Název v anglickém jazyce

    Instructional Case Studies and Their Use

  • Popis výsledku anglicky

    This paper summarizes the current knowledge of case studies, which are used for teaching, not for research purposes. The author states that in the Czech Republic, case studies are used by universities for teaching in a number of fields of study but only minimally in education of future teachers. At first the concept of the instructional case study is defined, then its function and possible types of them are characterized. Then, in greater detail, the structural components of the instructional case study are analyzed and illustrated with a concrete examples. The general explanation is supplemented by examples of case studies that are used (especially in the US) for teaching psychology for future teachers and psychologists. An integral part of a good instructional case study is a teaching note. Therefore the explanation gets closer to its structure as well. Experience from abroad shows that instructional case studies may not be created by teachers only, but (under teacher's supervision) by students as well. In the conclusion of the study both the advantages and disadvantages of the case studies are summarized as well. It is essential that general concepts and general regularities of the instructional case studies are put in concrete terms, and students of universities may learn about various problems that await them in practice and also acquire professional way of thinking leading to informed decisions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    121-139

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84994689592