Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Guide for authors - English for Medical purposes: Activating teaching methods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F17%3A10372240" target="_blank" >RIV/00216208:11150/17:10372240 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://drive.google.com/file/d/1eFXiL9CKNtL9XEOwcVS7ZBoizsiObH-I/view" target="_blank" >https://drive.google.com/file/d/1eFXiL9CKNtL9XEOwcVS7ZBoizsiObH-I/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Guide for authors - English for Medical purposes: Activating teaching methods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Activating teaching methods such as short activities were used to facilitate acquisition of professional vocabulary in a third year university course for medical students entitled Medical English. Methods such as didactic games, situational games and role-plays have the potential to transform a passive recipient of information into an active participant in the learning process, to support student-centred learning, and to meet the different needs of every student. Both the positive and negative aspects of activating teaching methods will be discussed. The author will present research focused on the use and effectiveness of activating teaching methods in which learning outcomes and feedback of the research group were compared with a control group. Samples of the short activities implemented will also be presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Guide for authors - English for Medical purposes: Activating teaching methods

  • Popis výsledku anglicky

    Activating teaching methods such as short activities were used to facilitate acquisition of professional vocabulary in a third year university course for medical students entitled Medical English. Methods such as didactic games, situational games and role-plays have the potential to transform a passive recipient of information into an active participant in the learning process, to support student-centred learning, and to meet the different needs of every student. Both the positive and negative aspects of activating teaching methods will be discussed. The author will present research focused on the use and effectiveness of activating teaching methods in which learning outcomes and feedback of the research group were compared with a control group. Samples of the short activities implemented will also be presented.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    100-105

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus