Self Efficacy v edukačních souvislostech II
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F20%3A10423355" target="_blank" >RIV/00216208:11150/20:10423355 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45947" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45947</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Self Efficacy v edukačních souvislostech II
Popis výsledku v původním jazyce
Teoretické kapitoly shrnují současný stav poznání proměnné, která se označuje jako self-efficacy, a to především ve vyspělých zemích. Ukazují také, jaké jsou cesty dalšího rozpracování pojmu self-efficacy. Důležitou složkou teoretických kapitol je mapování zahraničních výzkumů a jejich výsledků. Nedílnou součástí monografie je prezentace konkrétních domácích výzkumů, které vznikaly v posledních pěti letech v oblasti zkoumání self-efficacy u budoucích učitelů; jde o studenty, kteří se připravují na své povolání a jsou na startu své profesní dráhy. Diskuse odborníků k metodologickým postupům v těchto výzkumech ukazuje na škálu možností, které se nabízejí k poznání self-efficacy. Čtenáři mohou nahlédnout do tvorby jednoho dotazníku na zjišťování self efficacy, který vznikl speciálně pro skupinu budoucích učitelů mateřských škol. Mohou sledovat posun výzkumu ke kvalitativnímu designu a využívání diskuse v ohniskových skupinách. Důležitou součástí vnímání a hodnocení self-efficacy u studentů učitelských programů je sledování jejich profesního vývoje, jemuž pomáhají (kromě předmětů teoretické přípravy), také nové koncepce pedagogických praxí na jednotlivých fakultách připravujících budoucí učitele.
Název v anglickém jazyce
Self-efficacy in the Educational Context II
Popis výsledku anglicky
Theoretical chapters summarize the current state of self-efficacy knowledge in developed countries. They also show what the ways of further developing self-efficacy are. An important component of theoretical chapters is the mapping of international research and its results. An integral part of the monograph is also the presentation of specific Czech research that has been developed over the last five years in the field of self-discipline research in future teachers - students who are preparing for their profession and are at the start of their career. Discussion of experts on methodological practices in these researches shows the range of possibilities available to recognize self-efficacy. Readers can consult the creation of a single self-efficacy discovery questionnaire, which was created specifically for a group of future kindergarten teachers. They can follow the shift of research efforts towards qualitative design and use of discussion in focus groups. An important part of the perception and evaluation of self-efficacy among students of teachers programs is the monitoring of their professional development, which they help (in addition to theoretical training subjects), as well as new concepts of educational practices in individual faculties preparing future teachers.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7454-949-6
Počet stran knihy
140
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—