Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self Efficacy v edukačních souvislostech II

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11150%2F20%3A10423355" target="_blank" >RIV/00216208:11150/20:10423355 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45947" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45947</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Self Efficacy v edukačních souvislostech II

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teoretické kapitoly shrnují současný stav poznání proměnné, která se označuje jako self-efficacy, a to především ve vyspělých zemích. Ukazují také, jaké jsou cesty dalšího rozpracování pojmu self-efficacy. Důležitou složkou teoretických kapitol je mapování zahraničních výzkumů a jejich výsledků. Nedílnou součástí monografie je prezentace konkrétních domácích výzkumů, které vznikaly v posledních pěti letech v oblasti zkoumání self-efficacy u budoucích učitelů; jde o studenty, kteří se připravují na své povolání a jsou na startu své profesní dráhy. Diskuse odborníků k metodologickým postupům v těchto výzkumech ukazuje na škálu možností, které se nabízejí k poznání self-efficacy. Čtenáři mohou nahlédnout do tvorby jednoho dotazníku na zjišťování self efficacy, který vznikl speciálně pro skupinu budoucích učitelů mateřských škol. Mohou sledovat posun výzkumu ke kvalitativnímu designu a využívání diskuse v ohniskových skupinách. Důležitou součástí vnímání a hodnocení self-efficacy u studentů učitelských programů je sledování jejich profesního vývoje, jemuž pomáhají (kromě předmětů teoretické přípravy), také nové koncepce pedagogických praxí na jednotlivých fakultách připravujících budoucí učitele.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-efficacy in the Educational Context II

  • Popis výsledku anglicky

    Theoretical chapters summarize the current state of self-efficacy knowledge in developed countries. They also show what the ways of further developing self-efficacy are. An important component of theoretical chapters is the mapping of international research and its results. An integral part of the monograph is also the presentation of specific Czech research that has been developed over the last five years in the field of self-discipline research in future teachers - students who are preparing for their profession and are at the start of their career. Discussion of experts on methodological practices in these researches shows the range of possibilities available to recognize self-efficacy. Readers can consult the creation of a single self-efficacy discovery questionnaire, which was created specifically for a group of future kindergarten teachers. They can follow the shift of research efforts towards qualitative design and use of discussion in focus groups. An important part of the perception and evaluation of self-efficacy among students of teachers programs is the monitoring of their professional development, which they help (in addition to theoretical training subjects), as well as new concepts of educational practices in individual faculties preparing future teachers.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7454-949-6

  • Počet stran knihy

    140

  • Název nakladatele

    Univerzita Tomáše Bati

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy