Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SELF-EFFICACY OF STUDENTS - FUTURE TEACHERS IN THE COOPERATION WITH STUDENTS' PARENTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71009396%3A_____%2F19%3AN0000004" target="_blank" >RIV/71009396:_____/19:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0902/papers/A_mendelova.pdf" target="_blank" >http://www.magnanimitas.cz/ADALTA/0902/papers/A_mendelova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SELF-EFFICACY OF STUDENTS - FUTURE TEACHERS IN THE COOPERATION WITH STUDENTS' PARENTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The cooperation between family and school is an important activity that helps to create the relationship of parents to teachers and school. The preparation for this area of the teaching profession represents an inseparable element of the pregraduate preparation of future teachers. The article presents the research aimed at the examination of the self-efficacy of students - future teachers in their cooperation with pupils' families. The research also focuses on the evaluation of their competences and assumptions for this cooperation with families. We processed the research results through chosen statistical methods, and we found out that there are statistically significant differences in the self-efficacy of students - future teachers for the primary and secondary level of education in the area of cooperation with pupils's families.

  • Název v anglickém jazyce

    SELF-EFFICACY OF STUDENTS - FUTURE TEACHERS IN THE COOPERATION WITH STUDENTS' PARENTS

  • Popis výsledku anglicky

    The cooperation between family and school is an important activity that helps to create the relationship of parents to teachers and school. The preparation for this area of the teaching profession represents an inseparable element of the pregraduate preparation of future teachers. The article presents the research aimed at the examination of the self-efficacy of students - future teachers in their cooperation with pupils' families. The research also focuses on the evaluation of their competences and assumptions for this cooperation with families. We processed the research results through chosen statistical methods, and we found out that there are statistically significant differences in the self-efficacy of students - future teachers for the primary and secondary level of education in the area of cooperation with pupils's families.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10700 - Other natural sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    AD ALTA-JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY RESEARCH

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    205-209

  • Kód UT WoS článku

    000507312800037

  • EID výsledku v databázi Scopus