Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beginner Student Teachers and Their Self-efficacy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004241" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004241 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.atlantis-press.com/proceedings/icassr-15/25846603" target="_blank" >https://www.atlantis-press.com/proceedings/icassr-15/25846603</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2991/icassr-15.2016.77" target="_blank" >10.2991/icassr-15.2016.77</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Beginner Student Teachers and Their Self-efficacy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article presents the results of a research into the self-efficacy of student teachers in the first year of the bachelor’s programme Teaching in nursery schools in relation to the parents of their prospective pupils. The quantitative research realized at the Faculty of Education of the University of Hradec Králové (Czech Republic) using a questionnaire called ‘Teachers’ Self-efficacy in Cooperation with Parents’. The results published here represent the basis of a long-term research project aiming to monitor the development (stagnation, increase) of the self-efficacy of our students in cooperation with parents in the context of their preparation for teaching practice.

  • Název v anglickém jazyce

    Beginner Student Teachers and Their Self-efficacy

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents the results of a research into the self-efficacy of student teachers in the first year of the bachelor’s programme Teaching in nursery schools in relation to the parents of their prospective pupils. The quantitative research realized at the Faculty of Education of the University of Hradec Králové (Czech Republic) using a questionnaire called ‘Teachers’ Self-efficacy in Cooperation with Parents’. The results published here represent the basis of a long-term research project aiming to monitor the development (stagnation, increase) of the self-efficacy of our students in cooperation with parents in the context of their preparation for teaching practice.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Conference on Applied Social Science Research (ICASSR 2015)

  • ISBN

    978-94-6252-148-3

  • ISSN

    1951-6851

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    277-280

  • Název nakladatele

    Atlantis press

  • Místo vydání

    Paris

  • Místo konání akce

    Beijing, China

  • Datum konání akce

    22. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000386102200077