Beginner Student Teachers and Their Self-efficacy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50004241" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50004241 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.atlantis-press.com/proceedings/icassr-15/25846603" target="_blank" >https://www.atlantis-press.com/proceedings/icassr-15/25846603</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2991/icassr-15.2016.77" target="_blank" >10.2991/icassr-15.2016.77</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Beginner Student Teachers and Their Self-efficacy
Popis výsledku v původním jazyce
The article presents the results of a research into the self-efficacy of student teachers in the first year of the bachelor’s programme Teaching in nursery schools in relation to the parents of their prospective pupils. The quantitative research realized at the Faculty of Education of the University of Hradec Králové (Czech Republic) using a questionnaire called ‘Teachers’ Self-efficacy in Cooperation with Parents’. The results published here represent the basis of a long-term research project aiming to monitor the development (stagnation, increase) of the self-efficacy of our students in cooperation with parents in the context of their preparation for teaching practice.
Název v anglickém jazyce
Beginner Student Teachers and Their Self-efficacy
Popis výsledku anglicky
The article presents the results of a research into the self-efficacy of student teachers in the first year of the bachelor’s programme Teaching in nursery schools in relation to the parents of their prospective pupils. The quantitative research realized at the Faculty of Education of the University of Hradec Králové (Czech Republic) using a questionnaire called ‘Teachers’ Self-efficacy in Cooperation with Parents’. The results published here represent the basis of a long-term research project aiming to monitor the development (stagnation, increase) of the self-efficacy of our students in cooperation with parents in the context of their preparation for teaching practice.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Applied Social Science Research (ICASSR 2015)
ISBN
978-94-6252-148-3
ISSN
1951-6851
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
277-280
Název nakladatele
Atlantis press
Místo vydání
Paris
Místo konání akce
Beijing, China
Datum konání akce
22. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000386102200077